– Bardzo się cieszymy, że zrealizujemy do naszego klienta to innowacyjne zadanie. Dzięki rozbudowie pociągów przewoźnik uzyska aż o 50 procent więcej miejsc siedzących, co znacznie zwiększy możliwości przewozowe i komfort podróżowania. Jednocześnie pełna kompatybilność parametrów technicznych trzeciego członu oraz jego wyposażenia z pojazdami FLIRT ŁKA, zagwarantują niezakłóconą eksploatację i obsługę rozbudowanego pojazdu.
Grzegorz Schreiber podkreślił, że:
– Realizacja tego projektu sprawi, że podróż pociągami ŁKA będzie
jeszcze wygodniejsza. Obserwujemy stale rosnącą liczbę pasażerów korzystających z kolei, dlatego inwestujemy w jej rozwój. Większa liczba pojemniejszego taboru pozwoli nam sukcesywnie rozwijać siatkę
połączeń. Chcemy docierać zwłaszcza do małych miejscowości,
tam gdzie obecnie oferta kolejowa jest ograniczona.
Pierwsze pojazdy dwuczłonowe zostaną przekazana przez Łka do rozbudowy w maju przyszłego roku. W tym roku rozpoczną się prace projektowe. Odbiór trzyczłonowego pociągu zgodnie z umową ma się odbyć w II kwartale 2021 roku. Rozbudowa pozostałych pojazdów, która będzie prowadzona w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, będzie realizowana sukcesywnie do początku 2022 roku. Z uwagi na ograniczenia taborowe przewoźnik będzie przekazywał do rozbudowy po jednym pojeździe. Rozbudowa będzie prowadzona w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.
Korzyści z podpisania umowy podkreślił Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który powiedział:
– W kolejnych latach prognozujemy dalszy wzrost frekwencji w pociągach, stąd zapewnienie bardziej pojemnego taboru staje się dla nas priorytetem. Nasze analizy wykazały, że rozbudowa pojazdów to znacznie tańsze rozwiązanie niż zakup nowych jednostek.
Rozbudowywane pociągi FLIRT produkcji Stadlera zostały dostarczone przewoźnikowi i wprowadzone do eksploatacji w latach 2014 i 2015.
Donata Nowakowska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Marta Markowska
Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.
Marta Jarosińska
Stadler Polska sp. z o.o.