Tabor Wydarzenia

Sześć Flirtów dołączyło do taboru PKP Intercity

PKP Intercity odebrało sześć z dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT, wyprodukowanych przez Stadler Polska. Do końca IV kwartału 2023 r. do narodowego przewoźnika trafią pozostałe pojazdy. Kontrakt wart jest ponad miliard złotych.

PKP Intercity odebrało sześć Flirtów od Stadlera. Producent zrealizował połowę kontraktu (fot. PKP Intercity)
PKP Intercity odebrało sześć Flirtów od Stadlera. Producent zrealizował połowę kontraktu (fot. PKP Intercity)

Zamówione nowoczesne pojazdy to część największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego – „PKP IntercityKolej Dużych Inwestycji”. Kontrakt na produkcję dwunastu pojazdów ezt typu FLIRT podpisany został w 2019 r. Obejmuje on nie tylko dostawę, ale także utrzymanie techniczne nowej floty przez 15 lat.

O FLIRTACH

Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. Dzięki czemu podróże z PKP Intercity znacznie przyśpieszą. W układzie docelowym nowe pojazdy od Stadler Polska będą kursowały przez całą Polskę i uzupełnią ofertę m.in. na ciągach:

– Każda inwestycja PKP Intercity jest przeprowadzana z myślą o naszych pasażerach, których zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Nowoczesne pojazdy, jak te właśnie odebrane od Stadler Polska, są namacalnym dowodem na pozytywną zmianę polskiej kolei. Coraz więcej połączeń jest obsługiwanych przez nowy lub zmodernizowany tabor, dzięki czemu kolej staje się coraz bardziej preferowanym przez pasażerów środkiem transportu – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

 

W nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu czy dedykowanego miejsca na przewóz rowerów. Podczas podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Ponadto pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe jednostki są monitorowane, a przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

Warto również podkreślić, że dostarczane obecnie pojazdy FLIRT są kompatybilne z pojazdami FLIRT przekazanymi przez firmę Stadler Polska do PKP Intercity w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć jednostki z 2015 roku z pojazdami z najnowszej serii. Taka możliwość daje przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną. Dodatkowo inwestycja pozwoli na większe ujednolicenie parku taborowego spółki.

-Jestem przekonany, że produkowane przez Stadler Polska pojazdy będą bardzo dobrze służyły przewoźnikowi, ale przede wszystkim pasażerom. To kolejne składy tego typu, które dostarczamy PKP Intercity, co jest dowodem zaufania do naszej pracy i potwierdzeniem wysokiej jakości pojazdów z naszej siedleckiej fabryki – mówi Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

 

Dodaj komentarz