Tramwaje

Tramwaje Szczecińskie – tory zabezpieczone, prace ruszają w sobotę

W sobotę 20 lutego br. wprowadzony zostanie kolejny etap czasowej organizacji ruchu związanej z przebudową torowisk. Na remontowanych odcinkach stoi już blisko 1000 nowych zapór drogowych najnowszej generacji. W najbliższych dniach pojawią się kolejne, tym razem na Placu Żołnierza.

Torowa Rewolucja w Szczecinie nie zwalnia. W ramach tego etapu w dalszym ciągu prace będą się odbywać na torowisku wzdłuż ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego. Dodatkowo roboty rozpoczną się na odcinku wzdłuż placu Żołnierza Polskiego w części od ul. Matejki do al. Wyzwolenia. Roboty obejmą także jezdnię północną (w kierunku do al. Wyzwolenia).

W związku z tym w dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo od soboty (20 lutego br.) zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • Na skrzyżowaniu Matejki – Piłsudskiego na wlocie południowym ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu
  • Na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki
  • Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki – Piłsudskiego i Plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego – Wyzwolenia

Ze względu na panujące warunki atmosferyczne w ostatnich dniach część prac nie mogła być prowadzona. Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo-torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury.

W najbliższym czasie, jeśli pozwoli na to pogoda, w planach, w zależności od odcinka, jest między innymi:

  • Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni
  • Demontaż istniejącego oznakowania
  • Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejącego torowiska tramwajowego
  • Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki elementów podwieszeń trakcyjnych
  • Tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
  • Bieżąca inwentaryzacja geodezyjna wykonanych prac
  • Rozpoczęcie prac wodno-kanalizacyjnych: odcinek kanalizacji deszczowej, montaż rur osłonowych w korycie torowym
  • Rozpoczęcie prac w zakresie elektro-energetyki: układanie rur osłonowych przez koryto torowe

Przypominamy, że wykonawca – ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy (11 grudnia 2020 r.) na realizację zadania pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 141,8 mln zł netto (174,4 mln zł brutto).

Jest to jedna z największych inwestycji w mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Dodaj komentarz