Wartości dla pierwszego kwartału w przewozach towarowych to 54,2 mln ton przewiezionych ładunków, 12,5 mld tonokilometrów i 18, 3 mln pociągokilometrów. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. oznacza to spadki odpowiednio o 9,7 proc. 12,5 proc. oraz 11,4 proc.
Powiązane artykuły
Co dalej zakupem składów push-pull dla PKP Intercity?
Czy PKP Intercity rozstrzygnie postępowanie przetargowe na wybór dostawcy piętrowych pociągów typu push-pull jeszcze w tym roku? Jak informuje biuro prasowe przewoźnika, trwają procesy, które do tego zmierzają. Aktualnie przedstawiciele PKP Intercity prowadzą dialog z wykonawcami. To część wieloetapowego postępowania w trybie dialogu konkurencyjnego. Po tym etapie potencjalni wykonawcy zaproszeni zostaną do złożenia oferty przetargowej. […]
Flotę PKP Intercity wzmocnią nowoczesne lokomotywy
Dodatkowo w trakcie realizacji są trzy umowy: na zakup od czeskiej firmy CZ Loko 10 manewrowych lokomotyw spalinowych oraz na modernizację łącznie 33 lokomotyw – 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 ze zwiększeniem maksymalnej prędkości ze 125 km/h do 160 km/h oraz 13 manewrowych lokomotyw spalinowych serii SM42 na lokomotywy przystosowane również do prowadzenia pociągów pasażerskich. […]
Rekordowy listopad w pociągach pasażerskich. A co z przewozem towarów?
Łącznie po jedenastu miesiącach w 2022 r. przewieziono 229,6 mln ton dóbr – o 6,5 mln (2,9%) więcej niż w 2021 r. Praca przewozowa wyniosła 57,5 mld tonokilometrów (wzrost o 6,3 mld tonokilometrów – 12,2%), natomiast poziom wykonanej pracy eksploatacyjnej wzrósł o 4,7 mln pociągokilometrów (6,3%), wynosząc ostatecznie 79,8 mln pociągokilometrów. Post Views: 1 661




