Na początku lat dwutysięcznych zakupiono trzy pojazdy WMS dla sieciowców i torowców. Także od początku lat 90. zaczęto sukcesywnie kasować wagony techniczne. Jeden silnikowy Konstal 5N #68 i doczepa 5ND FWŚ #135 zostały przywrócone do wyglądu historycznego na jubileusz 100-lecia tramwajów elektrycznych i służą latem mieszkańcom przy różnych uroczystościach, a także podczas obsługi linii turystycznej.
Na zajezdni Toruńska na remont czeka zachowany po wielu bojach wagon 2N #159 ex 502 ex 5, który powinien (jako jeden z ostatnich przedstawicieli na tor 1000 mm) zostać pieczołowicie odbudowany i dołączyć do innych pojazdów zabytkowych, jakie posiada MZK. Dzięki środkom z funduszy unijnych można pozyskać dosyć spore dofinansowanie na ten cel i wierzę, że w końcu ten wagon doczeka się odbudowy.
W roku 2023 na stanie wagonów technicznych fizycznie pozostał tylko jeden czynny wagon 5N #151. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z mojego archiwum.
Tekst i zdjęcia:
Michał Grossmann