Uzupełnieniem technologii są produkty służące do właściwego przygotowania powierzchni przed klejeniem, środki gruntujące, narzędzia aplikacyjne i materiały wykończeniowe oraz eksploatacyjne. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z materiałami jednostronnie klejącymi (folie, taśmy, rzepy przemysłowe), czy dwustronnie klejącymi (taśmy, błony klejowe), zawsze zapewniają one szereg korzyści na różnych etapach powstawania pojazdu. Do najważniejszych należą: zwiększona swoboda projektowania (łączenie lub oklejanie elementów wykonanych z różnorodnych materiałów i o skomplikowanych kształtach, nieograniczone wzornictwo, możliwość wykonywania wykrojów), lekkość konstrukcji, wysoka estetyka oraz przyspieszenie procesu produkcyjnego. Skrócenie czasów operacyjnych wynika przede wszystkim z łatwości aplikacji i uzyskiwania natychmiastowego połączenia, bez opóźnień powodowanych schnięciem lub utwardzaniem charakterystycznym dla klejów i lakierów.
W przypadku stosowania wysokowytrzymałych taśm dwustronnie klejących uzyskujemy dodatkowo efektywne tłumienie drgań i wyciszenie konstrukcji, likwidujemy mostki cieplne, zapobiegamy korozji zmęczeniowej i galwanicznej oraz uszczelniamy połączenie. Istnieje wiele obszarów wykorzystania nowoczesnych materiałów samoprzylepnych w budowie i modernizacji pojazdów szynowych, zarówno do zastosowań odpowiedzialnych, wymagających wysokiej wytrzymałości, trwałości i niezawodności, jak i do prac pomocniczych w procesach produkcyjnych. Produkty o najwyższych parametrach użytkowych są stosowane do łączenia elementów i uszczelniania połączeń (jako alternatywa dla metod mechanicznych oraz typowych klejów i uszczelniaczy), do oklejania powierzchni w celach dekoracyjnych i ochronnych oraz jako nośniki informacji wizualnej.
Taśmy dwustronnie klejące i rzepy przemysłowe wykorzystywane są przy montażu elementów wykończenia wnętrza pojazdu, w szczególności do mocowania paneli ściennych i sufitowych, osłon i maskownic, a także do łączenia części składowych foteli, półek bagażowych, systemów oświetlenia, itp. Nową koncepcją jest zastosowanie materiałów samoprzylepnych do przyklejania wykładzin do płyt podłogowych wykonanych z lekkich materiałów kompozytowych lub warstwowych. Wiele współczesnych taśm dwustronnie klejących może z powodzeniem pracować w warunkach zewnętrznych. Do przykładowych sprawdzonych zastosowań tego typu należy klejenie poszycia drzwi lub przyklejanie uszczelek. Właściwie dobrane taśmy klejące zawsze zapewniają mocne i trwałe połączenie, wysoką estetykę i błyskawiczny montaż. Dodatkowo, rzepy przemysłowe 3M Dual Lock umożliwiają łatwy wielokrotny demontaż elementów, przeważnie w celu ich wymiany lub uzyskania dostępu serwisowego.
W budowie i modernizacji pojazdów szynowych szeroko wykorzystywane są także taśmy jednostronnie klejące. Poza oczywistymi zastosowaniami „procesowymi” do maskowania przy lakierowaniu i fugowaniu, owijania, przytrzymywania i zabezpieczania, mogą być używane do zadań specjalnych, np. uszczelniania połączeń mechanicznych na dachu pociągu. Folie samoprzylepne należą do szerokiej grupy produktów widocznych dla pasażerów. W zależności od przeznaczenia stosowane są folie PCW bezbarwne lub barwione w masie zastępujące malowanie i lakierowanie pudeł wagonów, zapewniając spójną identyfikację wizualną przewoźnika, a z uwagi na możliwość aplikacji poza lakiernią upraszczają też procesy produkcyjne. We wnętrzach pojazdów grubowarstwowe folie pełnią z powodzeniem funkcje dekoracyjne pozwalając ujednolicić wygląd poddawanego renowacji wnętrza. Folie graficzne i laminaty ochronne służą do wykonywania różnorodnego oznakowania informacyjnego na zewnątrz i we wnętrzach pojazdów.