Aktualności

2018 w Grupie PKP

Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK S.A. zaznaczył, że:
– Przed nami jeszcze dużo pracy, ale dotychczasowe działania są satysfakcjonujące. Przy utrzymaniu dużej liczby kursujących pociągów pasażerskich i towarowych postępują inwestycje. Ich efekty to wygodniejszy dostęp do pociągów na dziesiątkach nowych peronów, sprawniejszy i bezpieczniejszy transport dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom. Tworzymy dobre warunki do lepszych podróży w aglomeracjach i pomiędzy regionami. Coraz lepsze możliwości zyskują przewoźnicy towarowi.

 

Na koniec piątego roku trwania perspektywy 2014-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe SA zrealizowały rosnąco nakłady na poziomie – 18 mld zł, co stanowi 28% nakładów z Krajowego Programu Kolejowego.

PKP CARGO S.A. – znaczący wzrost przewozów

W przewozach towarowych prowadzonych przez PKP CARGO SA trwa bardzo dobry okres. Przewoźnik odnotował znaczący wzrost przewozów i wskaźników finansowych. Widoczne to jest w ilości przewiezionego ładunku- W 2015 roku Grupa PKP CARGO przewiozła około 116 mln ton ładunków, a w roku 2018 już 121,9 mln ton. We wspomnianym okresie wzrosły też przychody- z około 4,5 mld zł do 5,24 mld zł. Czysty zysk w 2018 roku wyniósł 184 mln zł. Wskaźniki te były najwyższe od 2013 roku, czyli wejścia PKP CARGO na giełdę.

Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO SA, podkreślił konkurencyjność na rynku:
– W historii PKP CARGO nie było tak ambitnego programu rozwoju. Jestem przekonany, że zrealizujemy cele zapisane w strategii. Temu podporządkowujemy zmiany organizacyjne w Grupie, program inwestycyjny, gdyż te czynniki mają podnieść naszą efektywność i konkurencyjność na rynku. Ponadto, dążymy do tego, aby stać się globalnym operatorem logistycznym, który będzie zapewniał klientom kompleksową obsługę ładunków na całej trasie przewozu, dbając też o najwyższą jakość usług.

 

Wyniki PKP CARGO wynikają z kilku aspektów. Za najistotniejszy uznano boom inwestycyjny w infrastrukturze, który napędzał przewozy kruszyw oraz wzrost sektora intermodalnego. Doprowadziło to do sytuacji, w której w przyjętej w 2018 roku strategii Grupy PKP CARGO jednym z priorytetów jest zwiększanie przewozów intermodalnych w Polsce i w ruchu międzynarodowym. Wykorzystując dogodne położenie geograficzne Polski i rosnącą pozycję gospodarczą naszego kraju, PKP CARGO chce być za kilka lat liderem rynku w całym regionie Trójmorza oraz zdobyć dominującą pozycję na unijnym odcinku Nowego Jedwabnego Szlaku.

PKP Intercity SA – 174 mln zł zysku

Także PKP Intercity pozytywnie podsumował poprzedni rok. Zaakcentowano szczególnie zysk netto w wysokości 174 mln zł co wskazuje na silną pozycję rynkową przewoźnika.

Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity podkreślił, że:
– Nasz zysk netto za 2018 rok wyniósł 174 mln zł. Tym samym trzeci rok z rzędu zakończyliśmy dodatnim wynikiem finansowym. Utrzymaliśmy też dotychczasową pozytywną ocenę ratingową Agencji Fitch. To bardzo ważny sygnał dla naszych partnerów biznesowych. Wskazuje na mocną rynkową pozycję PKP Intercity. Wyniki finansowe i ocena ratingowa są potwierdzeniem, że przyjęty przez nas kierunek działań i podejmowane wysiłki przynoszą efekty i dają szansę Spółce na dalszy rozwój. Miniony rok to dla PKP Intercity również kolejny z rzędu rok, w którym Spółka odnotowała znaczny wzrost liczby podróżnych – przewieźliśmy na pokładach naszych pociągów ponad 46 mln pasażerów. Ten wynik zawdzięczamy coraz lepszej ofercie połączeń kierowanej do podróżnych oraz licznym, różnorodnym promocjom oferującym atrakcyjne ceny przejazdów. Istotne znaczenie ma też realizowany program inwestycyjny podnoszący jakość świadczonych usług i komfort podróżowania.

 

MD

Dodaj komentarz