W następstwie działań podjętych przez rząd czeski i Unię Europejską, kierownictwo Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ- Výzkumný Ústav Železniční, a.s. ) zdecydowało na dzisiejszym porannym spotkaniu zerwać stosunki handlowe z Rosją i Białorusią. Spółka, która w 100% należy do Kolei Czeskich, poinformowała o tym w komunikacie prasowym.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru
Martin Bělčík, Prezes Zarządu:
– Instytut Kolejnictwa to firma zbudowana na dwóch podstawowych zasadach naszej pracy – bezstronności i niezależności. Obie te zasady są nierozłączne, tworzą nasze DNA i są naszym największym atutem. Uważamy za swój obowiązek bronienie tych zasad nie tylko w naszej pracy, ale we wszystkich naszych działaniach i zachowaniu.
Według niego firma ma wielu partnerów biznesowych na Ukrainie.
– Atak na Ukrainę uważamy za amoralny, bezwzględny i barbarzyński – to zamach na niepodległość Ukrainy. Dlatego włączamy się w inicjatywy rządu Republiki Czeskiej i UE oraz kończymy wszystkie nasze działania biznesowe z Rosją i Białorusią.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru, specjalizuje się w świadczeniu profesjonalnych usług i kompleksowej oceny, certyfikacji i testowania taboru kolejowego oraz systemów kolejowych.
Pesa Bydgoszcz dostarczy do Czech 160 spalinowych zespołów trakcyjnych. Wartość podpisanej dziś umowy to 2,5 mld zł. Pierwszym etapem jest zakup 33 pojazdów za ponad 514 mln zł. Bydgoska firma dostarczy dla narodowego czeskiego przewoźnika spalinowe pojazdy nowej generacji dedykowane dla ruchu regionalnego, podobne do eksploatowanych przez CD Linków, znanych pasażerom pod nazwą RegioShark. Nowe […]
Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego odebrał dziś od PESA Bydgoszcz nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Uroczystość przekazania składów odbyła się na Dworcu Toruń Główny. Marszałek Piotr Całbecki zapowiedział, że region wymieni pociągi spalinowe na te zasilane energią wodorową. – Konsekwentnie unowocześniamy tabor kolejowy, obecny zakup to etap na drodze do tego, żeby wszystkie pociągi na torach w naszym […]
Racjonalnie przeprowadzona automatyzacja procesów daje szansę utrzymać się w globalnej konkurencji, zwiększając możliwości operacyjne danego terminalu intermodalnego, bez konieczności rozbudowy jego bazy. Zautomatyzowany morski terminal w chińskim porcie Qingdao, dzięki zastosowaniu na szeroką skalę procesów automatyzacji, zmniejszył niezbędny personel o 70%, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności o około 30%. Z kolei terminal nr 4 w porcie […]