W następstwie działań podjętych przez rząd czeski i Unię Europejską, kierownictwo Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ- Výzkumný Ústav Železniční, a.s. ) zdecydowało na dzisiejszym porannym spotkaniu zerwać stosunki handlowe z Rosją i Białorusią. Spółka, która w 100% należy do Kolei Czeskich, poinformowała o tym w komunikacie prasowym.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru
Martin Bělčík, Prezes Zarządu:
– Instytut Kolejnictwa to firma zbudowana na dwóch podstawowych zasadach naszej pracy – bezstronności i niezależności. Obie te zasady są nierozłączne, tworzą nasze DNA i są naszym największym atutem. Uważamy za swój obowiązek bronienie tych zasad nie tylko w naszej pracy, ale we wszystkich naszych działaniach i zachowaniu.
Według niego firma ma wielu partnerów biznesowych na Ukrainie.
– Atak na Ukrainę uważamy za amoralny, bezwzględny i barbarzyński – to zamach na niepodległość Ukrainy. Dlatego włączamy się w inicjatywy rządu Republiki Czeskiej i UE oraz kończymy wszystkie nasze działania biznesowe z Rosją i Białorusią.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru, specjalizuje się w świadczeniu profesjonalnych usług i kompleksowej oceny, certyfikacji i testowania taboru kolejowego oraz systemów kolejowych.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetargi na prace przygotowawcze dla projektowanych pierwszych odcinków Kolei Dużych Prędkości. Dotyczą one odcinków Warszawa – CPK – Łódź oraz Łódź – Sieradz – Wrocław. Spółka planuje podpisać umowy ramowe z 75 wykonawcami. Prace przygotowawcze dotyczą m.in. rozbiórki, wycinki, a także prac archeologicznych i geologicznych. Termin ich realizacji to osiem […]
Pierwszy pociąg wodorowy dotarł do Holandii. Pojazd wyruszył z Niemiec i przez Oldenzaal dotarł do Leeuwarden. Teraz czekają go liczne jazdy próbne. Nocne jazdy próbne rozpoczęły się 27 lutego i potrwają do 14 marca. Pociąg kursuje na trasie między Leeuwarden a Groningen. Na pokładzie obecni są eksperci z agencji kontroli pojazdów ze Stuttgartu. Próby przejazdów […]
Cięcie połączeń, spadki liczby pasażerów, mniejsza ilość przewożonego towaru, a tym samym niższe zapotrzebowanie na energię. Tak wygląda kolej w dobie pandemii. Jakimi środkami wyjść z kryzysu? Jak zaplanować przyszłość? Jakie środki i rozwiązania prawne są i będą potrzebne? Powoli świat przyzwyczaja się do nowej rzeczywistości. Jaka ona będzie tego nie wie […]