Aktualności Raport z Polski Wywiady

Damian Stawikowski: Postawiliśmy na przyspieszenie obsługi [WYWIAD]

Co do konieczności uruchomienia kolei metropolitalnej dla Wrocławia i aglomeracji oraz jej pozytywnego wpływu na poprawę sytuacji transportowej w mieście wszyscy jesteśmy zgodni. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę, że w chwili obecnej istnieją poważne ograniczenia infrastrukturalne, uniemożliwiające wdrożenie takiego systemu. Stąd projekt „Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław”. Jest to kluczowa inwestycja dla WKM, gdyż we Wrocławskim Węźle Kolejowym przepustowość jest praktycznie wyczerpana. Chodzi głównie o PO Grabiszyn, gdzie w godzinach szczytu nie da się włożyć przysłowiowej szpilki, a przez to niemożliwe będzie osiągnięcie oczekiwanej dla kolei metropolitalnej liczby połączeń do i z Wrocławia Głównego. Dlatego w ramach projektu zakłada się wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór, ze stacją końcową dla WKM właśnie na Dworcu Świebodzkim. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń metropolitalnych na kierunkach Wrocław – Wołów, WrocławJaworzyna Śląska oraz Wrocław – Środa Śląska. Na tym ostatnim kierunku założono też przebudowę stacji w Środzie Śląskiej, z której kończyć i zaczynać będą swój bieg pociągi WKM. Jeżeli ten projekt zostanie zrealizowany będzie to kamień milowy dla kolei metropolitalnej we Wrocławiu, tym bardziej, że perspektywa dla rozbudowy PO Grabiszyn jest co najmniej 10-letnia. Operacyjnie otwarcie każdych nowych tras będzie dla nas okazją do rozbudowy oferty handlowej. Nie ukrywamy, że jako przewoźnik, który w swojej nazwie ma słowo „Dolnośląskie”, chcemy być tymi, którzy w województwie dolnośląskim w ruchu regionalnym będą dominować.