Aktualności Raport z Polski Wywiady

Damian Stawikowski: Postawiliśmy na przyspieszenie obsługi [WYWIAD]

Postawiliśmy też na przyspieszenie obsługi pasażerów na pokładzie. Wdrożyliśmy nowe terminale konduktorskie, które np. proces zakupu biletu skróciły trzykrotnie. Każdy może w naszych pociągach zapłacić bezgotówkowo, usprawniliśmy dostęp do naszej oferty w kanałach online. Podróżni to zauważają i doceniają. Pomimo niedogodności kolej na Dolnym Śląsku jest w dobrym stanie- inwestujcie w tabor, pasażerowie wam ufają. Skąd taki pozytywny klimat? Myślę, że pasażerowie doskonale wiedzą, że wszystko, co robimy, robimy dla nich. Wiedzą, że dzięki nam dojadą bezpiecznie do celu, widzą jak spółka się rozwija i jak inwestuje w ich komfort podróżowania. Częściej słyszymy od nich, że pociągów jest za mało niż za dużo (śmiech). A nasze plany rozwoju to wypadkowa tych oczekiwań i staramy się na ile to możliwe je wyprzedzać. Poza tym jest duże zrozumienie dla fundamentalnej roli kolei wśród wojewódzkich władz samorządowych. Dla nich pasażerski transport kolejowy to jeden z warunków dynamicznego rozwoju regionu. Dzięki takiej postawie jest także, jak Pan wspomniał, klimat dla rozwoju kolei. Nadzieją jest dla Was również program kolej Plus. To szansa na nowe otwarcie? Jest to przede wszystkim szansa dla tych mieszkańców Dolnego Śląska, którzy obecnie nie mają dostępu do kolei. I szansa na wystartowanie Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Wystarczy zwrócić uwagę jakie projekty zostały przez samorząd województwa zgłoszone do programu. Jest ich pięć, wszystkie poprawią dostęp Dolnoślązaków do kolei ale nie będę omawiał wszystkich. Skupię się na jednym.