Deutsche Bahn Cargo zastępuje w taborze hamulce żeliwne nowoczesnymi kompozytowymi wstawkami. Do tej pory udało się zrobić to w 58 tys. wagonów towarowych. Inwestycja zakończyć się ma jeszcze w tym roku. Modernizacja floty kosztować będzie ponad 200 mln euro.
Jak podkreśla dr Sigrid Nikuta, Członek Zarządu ds. Transportu Towarowego DB, spółka wymieniła już hamulce w 90 proc. pojazdów. Projekt sfinalizowany zostanie do końca 2020 r.
– Im cichsze hamulce, tym lepszy sen mieszkańców – podkreśla Nikuta. – Zwiększenie przewozów towarowych nie musi wpływać na zwiększenie hałasu w ich okolicy.
Nowe hamulce zapobiegać będą szorowaniu kół, tym samym zmniejszą hałas w trakcie procesu hamowania. Modernizacja obniży dźwięk o 10 decybeli. Dla ludzkiego ucha to obniżenie hałasu o połowę.
Ustawa o ochronie przed hałasem kolejowym będzie obowiązywać w Niemczech od końca 2020 r. DB Cargo będzie wówczas mieć prawie 63 tys. cichych pociągów.