Nad sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem pociągów czuwać będą pracownicy nowego lokalnego centrum sterowania ruchem.
Na Słupi przebudowany zostanie most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. Inwestycja obejmie także przebudowę 3 wiaduktów kolejowych, 1 przejścia podziemnego pod torami oraz 5 przepustów.
W Kobylnicy Słupskiej wykonawca zbuduje nowy peron w ciągu linii kolejowej nr 202. Zwiększy on możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin. Wartość robót to blisko 562 mln zł.
PLK SA podpisały także umowę na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad oboma zadaniami na łączną kwotę prawie 11,8 mln zł.
Prace budowlane na stacji Słupsk, a także na odcinku Lębork – Słupsk zakończyć się mają w 2026 r.
Ogłoszenie przetargu na prace na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork planowane jest w I połowie 2024 r.