Pociąg hybrydowy w barwach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zabrał pierwszych pasażerów. Skład będzie kursować regularnie, najczęściej na trasach Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin oraz Szczecin – Szczecinek. Kolorowy pociąg został nazwany przez kolejarzy „indianinem”.
W sobotę 17 grudnia pociąg wyruszył na tory po raz pierwszy. Wyjechał wówczas ze Szczecina do Kołobrzegu i Koszalina. W wydarzeniu wzięli udział Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, który wykonał symboliczny sygnał do odjazdu, oraz Jerzy Owsiak – założyciel i prezes fundacji WOŚP. Nie zabrakło również emerytowanego kolejarza i zawiadowcy Romana Polańskiego, który od 1997 r. rozpoczyna festiwal Pol’and’Rock poprzez „odgwizdanie”.
Kolorowa flota regionalnych pociągów
Hybrydowy pociąg jest ozdobiony symbolami Pol’and’Rock Festiwal, a także WOŚP. Na kabinie maszynisty mieści się grafika przedstawiająca kolorowe skrzydła przypominające pióropusz. Z kolei na burtach umiejscowiono efektowne orły.
– Na Pomorzu Zachodnim mamy nie tylko najnowocześniejszą flotę, z czego jesteśmy bardzo dumni, ale mamy również najbardziej kolorową flotę pociągów regionalnych w Polsce. Mamy pociąg bursztynowy, mamy pociąg europejski, pociąg morski, pociąg ekologiczny, pociąg dedykowany Pogoni, a od dziś na zachodniopomorskich torach będziemy mieli również pociąg Pol’and’Rockowy. Szanowni państwo, polujcie na ten pociąg, bo to jest unikat. Jedyny w Polsce! – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Jerzy Owsiak dodał, że kolorowy orzeł na hybrydzie symbolizuje jedność i wspólną, cudowną zabawę.
– Najpiękniejszy festiwal świata gra tutaj i myślę, że tu będzie grał do końca świata i jeden dzień dłużej – zapowiedział dyrygent WOŚP.
Krajowy lider
Pojazd dopełnił hybrydową flotę i wkrótce będzie można go spotkać również w Szczecinku. Festiwalowa hybryda jest kolejną, która tworzy Zachodniopomorski tabor – województwo dysponuje już 12 hybrydami i stało się liderem w unowocześnianiu taboru. Oprócz hybryd, Zachodniopomorska flota to 47 pojazdów elektrycznych i 15 pojazdów spalinowych. Województwo od 2010 r. przekazało na zakup, a także na modernizację pojazdów szynowych 1,3 mld zł brutto.