Tabor kolejowy i ekspozycja zewnętrzna
Newag i Griffin dla PKP Intercity
Polski producent pokazał nowoczesną lokomotywę Griffin (EU160). Pojazd ten posiada homologację na 160 km/h. PKP Intercity ma otrzymać w sumie aż 30 sztuk.
Dragon 2 dla PKP Cargo(ET26)
Dragon 2 to sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, przeznaczona do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. ET26 są wyposażone dodatkowo w silnik spalinowy, umożliwiający manewrowanie na niezelektryfikowanych bocznicach oraz pokonywanie tzw. „ostatniej mili” bez sieci trakcyjnej.
Hybryda 36WEh
Zbudowana na bazie Impulsa. 36WEh został zamówiony przez Samorząd województwa lubuskiego dla oddziału POLREGIO.
Stadler z FLIRT³ dla Kolei Mazowieckich
Siedlecki Stadler pokazał elektryczny zespół trakcyjny FLIRT³ wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich. Warto wspomnieć, że montaż tych jednostek odbywa się w siedleckiej fabryce Stadlera.
Tango do Stadlera dla Ostrawy
Stadler zaprezentował także dwuczłonowy tramwaj Tango NF2 dla czeskiego DPO (Dopravní podnik Ostrava). Na uwagę zasługuje fakt, że siedzenia są w nim wykonane z drewna.
Elf 2 dla Kolei Wielkopolskich od PESA
Bydgoszczanie pokazali elektryczne zespoły trakcyjne 48WE Elf 2 wyprodukowane dla Kolei Wielkopolskich. Pojazd został wyposażony w system ETCS i może osiągać prędkość 160 km/h.
Zmodernizowane wagony PKP Intercity
PKP Intercity zaprezentowały odwiedzającym cztery typy gruntownie zmodernizowanych wagonów typu 111A oraz 140A. Ze starych wagonów przedziałowych powstały cztery nowe typy- wagon przedziałowy 2 klasy (174A), wagon bezprzedziałowy 2 klasy (111A-20), wagon przedziałowy 1 klasy (140A-20) oraz wagon przedziałowy 1 klasy/bezprzedziałowy 2 klasy (141A-20). Pierwszy typ wagonu został zmodernizowany przez zakłady FPS Cegielski, pozostałe trzy to efekt prac konsorcjum firm PESA Bydgoszcz oraz ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wszystkie wagony otrzymały całkowicie nowe wnętrza – wyposażono je w wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka 230V, system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Wagony 174 posiadają 60 miejsc siedzących (10 przedziałów po 6 foteli), wagony 111A-20 72 miejsca siedzące, a wagony 140A-20 54 miejsca siedzące pierwszej klasy.
W tym roku wystawione zostały 4 wagony tramwajowe, w tym jeden zabytkowy. Były to:
- zabytkowy wagon silnikowy typu I z Bergsiche Stahlindtrudie wraz z wagonem doczepnym Carl Weyer
- tramwaj Twist z PESA w wersji dla Gorzowa Wielkopolskiego (z wyposażeniem firmy PIXEL Sp. z o.o.)
- tramwaj Moderus Gamma LF 03 AC BD w wersji dla MPK Poznań od Modetrans,
TANGO NF2 firmy Stadler
Ponadto pokazano różnego rodzaju pojazdy dwudrogowe, wózki kolejowe i maszyny utrzymaniowo – naprawcze.
WSPÓŁWYSTAWCY
RK