Pasażer Raport z Polski Wywiady

J. Malinowski: Wzmocnienie poolu taborowego pozwoliło nam na rozwój siatki połączeń

Priorytetem ŁKA było i jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu podróży pasażerom

Jako przewoźnik cały czas staracie się polepszyć komfort podróżowania. Stąd między innymi rozbudowa dwuczłonowych Flirtów o człon środkowy?

Każde rozwiązanie, które pozwoli dojechać do najdalszych miejsc, do tej pory wykluczonych komunikacyjnie, to dobra opcja. Dzięki hybrydom, a w zasadzie elektryczno-spalinowym zespołom trakcyjnym, skład będzie mógł kursować jako pociąg elektryczny, zasilany z sieci trakcyjnej oraz jako spalinowy, po liniach niezelektryfikowanych. Stworzy to możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy i pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych. Po zakupie hybryd planujemy uruchomić połączenia pasażerskie relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Maz. będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Przyglądamy się również innym rozwiązaniom, analizujemy pierwsze doświadczenia eksploatacyjne pociągów z napędem wodorowym czy akumulatorowym.

Do grupy jednostek Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, którym nadano imiona nawiązujące do ważnych wydarzeń z historii Łódzkiego i Polski, dołączył „Pogonowski”. Skąd taka inicjatywa?

W sierpniu br. minęła setna rocznica Bitwy Warszawskiej, jednego z najważniejszych wydarzeń w europejskiej historii XX w. Aby upamiętnić wkład łodzian w zwycięstwo Rzeczypospolitej Polskiej w wojnie z bolszewikami, jeden z naszych pociągów zyskał nowy wygląd i nazwę „Pogonowski”. Była to wspólna inicjatywa Samorządu Województwa Łódzkiego, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz oddziału łódzkiego Instytutu Pamięci Narodowej. Grafika na pociągu przedstawia czterech związanych z naszym regionem bohaterów wojny polsko – bolszewickiej: Stefana Pogonowskiego, ks. Ignacego Skorupkę, Jana Kowalewskiego oraz Aleksandra Napiórkowskiego. Od 13 sierpnia ŁKA „Pogonowski” kursuje na trasach województwa łódzkiego, a jako ŁKA Sprinter w każdy weekend do Warszawy.

Bierzecie również udział w kampanii informacyjno – promocyjnej pod patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego pod nazwą Łódzka Marka Mleka? Bardzo interesujący pomysł?

Kampania promocyjna pn. Łódzka Marka Mleka skierowana jest do mieszkańców naszego województwa. Projekt realizujemy wspólnie z Krajowym Związkiem Spółdzielni Mleczarskich.

W akcję zaangażowały się mleczarnie z województwa łódzkiego, które wykorzystały nasz potencjał i podjęły współpracę w celu promocji swoich wyrobów. W ramach kampanii ŁKA prowadzi w pociągach akcję informacyjną pn. „Pociąg do mleka”, podkreślającą znaczenie wartości odżywczej mleka i produktów mlecznych w codziennej diecie. Nasza współpraca nie ogranicza się tylko do pociągów, promujemy polskie, lokalne spółdzielnie mleczarskie również na organizowanych przez ŁKA wydarzeniach.

Koleje Dolnośląskie chcą mieć więcej przystanków na żądnie. Czy ŁKA także ma takie plany? A może już rozwiązanie?

Dodaj komentarz