Komisja Europejska (KE) zatwierdziła sprzedaż przez Alstom platformy Coradia Polyalent, w tym jej zakładu produkcyjnego w Reichshoffen we Francji, oraz platformy Talent 3 hiszpańskiemu producentowi taboru kolejowego CAF.
Zbycie platform Coradia Polyvalent i Talent 3 było warunkiem postawionym przez KE, kiedy zezwoliła na przejęcie Bombardiera przez Alstom w 2020 roku.
CAF nadal czeka na zatwierdzenie przez KE jako nabywca. Komisja jednak twierdzi, że doszła do wniosku, że sprzedaż nie wzbudzi obaw o konkurencję, biorąc pod uwagę, że zainteresowane strony mają ograniczony udział w rynku, nie są bliskimi konkurentami i nadal są wiarygodni konkurencyjnie.
Coradia Polyvalent to główny projekt dostępny jako EMU lub pociąg dwutrybowy, zdolny do jazdy z prędkością do 160 km/h w wariantach regionalnych i do 249 km/h na trasach międzymiastowych.
Obecnie produkowany w zakładach Alstom w Hennigsdorf i Bautzen w Niemczech, Talent 3 jest regionalnym EMU zdolnym do pracy z prędkością do 160 km/h.
Kolejnym warunkiem przejęcia Bombardiera było przekazanie przez Alstom udziału Bombardiera w szybkim pociągu V300 Zefiro firmie Hitachi Rail. Alstom spodziewa się, że transakcja i sprzedaż platform Coradia Polyvalent i Talent 3 do CAF osiągną finansowe zamknięcie w pierwszej połowie 2022-23.
KE zgadza się na przejęcie przez Alstom firmy Bombardier Transportation