Wydarzenia

Kolej na EKG

Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu PKP CARGO SA ds. rynków wschodnich zaakcentował aktywność spółki na trasie Europa-Azja. 80 proc. pociągów przejeżdża przez Małaszewicze, a ponadto PKP CARGO jest obecne na Forum Pasa i Szlaku zorganizowanym przez Chińczyków.
Powiedział także, że:
– Fakt, że zaistnieliśmy na Forum pokazuje, że jesteśmy dostrzegani na poziomie centralnym w Chinach i to nie jest tylko prestiż, ale też dowód pracy, jaką konsekwentnie wykonujemy.
Istotnym tematem poruszonym podczas Europejskiego Forum Gospodarczego była budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Kluczowym pytaniem było czy ta inwestycja się zwróci. Uczestnicy ocenili, że planowana budowa nowych i modernizacja starych linii kolejowych związana z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) to szansa na skok cywilizacyjny dla całej Polski.
Zwrócił on także uwagę na to, że nastąpi znaczne odciążenia dróg z samochodów. Oczywiście warunkiem musi być przesiadka podróżnych na kolej.
Olszewski dodał zatem, że:
– Zwiększenie prędkości przejazdów do 250 km/h daje także szansę na prawdziwy skok cywilizacyjny w całej Polsce. Patrząc na statystyki, gdzie od 2015 r. przewozy wzrosły o 70%, widać, że kolej ma szansę stać się podstawowym środkiem transportu między najpierw dużymi, a z czasem także mniejszymi miastami.

Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki CPK powiedział natomiast, że:
– Musimy odpowiedzieć na pytanie, czy chcemy rozwijać kolej i dążyć do efektywnej, niskoemisyjnej gospodarki. Stawiamy na kolej jako kompatybilny środek transportu dla lotnictwa, myśląc jednocześnie szerzej, niż tylko w kategoriach wzrostu ruchu lotniczego.

 

W panelu dyskusyjnym dotyczącym programu Dostępność Plus wziął udział prezes UTK Ignacy Góra. W czasie debaty omówiono zjawisko wyłączenia społecznego, jego skali i wpływu na życie społeczno-gospodarcze. Omówiono także strategię związaną z przeciwdziałaniem jego niekorzystnego wpływu na osoby z niepełnosprawnością.
W czasie dyskusji Ignacy Góra podkreślił, że:
– W UTK kierujemy się zasadą, że osoby z niepełnosprawnościami muszą mieć możliwość podróży w bezpiecznych i komfortowych warunkach, tak jak pozostali pasażerowie. Bez odpowiednio przekazanej informacji żadna podróż nie doszłaby do skutku. Dlatego, wspólnie z organizacjami pozarządowymi weryfikujemy dostępność stron internetowych przewoźników kolejowych i zarządcy infrastruktury.

RK
Fotografie użyte w artykule:
Europejski Kongres Gospodarczy

MD

Dodaj komentarz