Pasażerowie Kolei Ukraińskich od 1 stycznia do 14 lutego 2022 r. kupili ponad 3 mln biletów. Według statystyk, w pierwszym miesiącu roku liczba ta wyniosła 2,2 mln – o 23,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.
Koleje Ukraińskie wciąż odnotowują stopniowy spadek biletów sprzedawanych w kasach. Zwiększa się za to sprzedaż internetowa. W styczniu 2020 roku pasażerowie kupili przez intetnet tylko 58 proc. biletów. W styczniu 2021 – już 68 proc., a w styczniu 2022 liczba ta wzrosła do 80 proc..
Wzrasta sprzedaż biletów online
Internetowa sprzedaż biletów na pociągi Kolei Ukraińskich wzrosła w grudniu do 77 proc. W 2021 r. UZ sprzedały łącznie 28,8 mln biletów kolejowych.
Pasażerowie Ukrzaliznytsia coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem usług elektronicznych. Udział biletów zakupionych online w minionym roku to 68,5 proc. Sprzedaż ta znacznie wzrosła w grudniu i wyniosła 77 proc.
– W sumie w 2021 r. pasażerowie JSC Ukrzaliznytsia zakupili za pośrednictwem serwisów internetowych i kas biletowych 28,8 mln biletów kolejowych – informuje ukraiński przewoźnik kolejowy.
Przypomnijmy, że Koleje Ukraińskie wprowadziły sprzedaż biletów online w 2012 roku. Od tego czasu z roku na rok rośnie udział sprzedaży biletów online. Dla porównania w 2020 roku tak zakupione bilety stanowiły 61,5 proc. całej sprzedaży.