Inwestycje Raport z Polski

Linia Poznań – Wronki włączona do Poznańskiej Kolei Metropolitalnej

Dołączenie odcinka Poznań–Wronki do Poznańskiej Kolei Metropolitalnej zamyka okres budowania podstawowej sieci ważnego dla aglomeracji poznańskiej projektu. PKM uruchomiono w 2018 roku. Pionierskie połączenia objęły trasy z Poznania do Wągrowca, Grodziska Wielkopolskiego, Nowego Tomyśla i Jarocina. Po kilku miesiącach także do Swarzędza. Rok później nitka swarzędzka została wydłużona do Kostrzyna, a w 2020 – do Wrześni. W tym samym roku pojawiły się też połączenia na liniach do Rogoźna i Gniezna. W bieżącym roku ze współfinansowania wycofał się powiat jarociński i dlatego linia dotąd do Jarocina została skrócona do Środy Wielkopolskiej. Natomiast pociągi PKM pojawiły się na trasie do Kościana. Za sprawą dzisiejszych umów od stycznia 2023 pociągi Poznańskiej Kolei Metropolitalnej będą obsługiwać także linię do Wronek.

Sieć Poznańskiej Kolei Metropolitalnej obecnie składa się zatem z linii:

Połączenia obsługują Koleje Wielkopolskie oraz POLREGIO.

Dopełnienie podstawowej sieci PKM nie oznacza końca budowy kolejowego układu komunikacyjnego na terenie Metropolii Poznań. Na różnym etapie ustaleń są kolejne odcinki. Najbardziej realne z nich to trasa Czempiń-Śrem oraz wykorzystanie towarowej obwodnicy Poznania, co sprawiłoby, że liczba stacji, a także przystanków na trasach PKM przekroczy 100. Po dołączeniu linii do Wronek od stycznia 2023 pasażerowie PKM będą wsiadać i wysiadać w 96 miejscach.

Źródło: pkm.metropoliapoznan.pl

Dodaj komentarz