Wywiady

ŁKA. Poruszyliśmy region łódzki, jedziemy dalej

RK: W planach jest budowa tunelu  średnicowego. To inwestycja,  na którą czeka Łódzka Kolej Aglomeracyjna?

JM: Myślę, że nie tylko Łódzka Kolej  Aglomeracyjna. Tunel w znaczący  sposób zmieni transport kolejowy,  nie tylko miejski, ale także regionalny  i krajowy. Pozwoli na zupełnie inny  układ pociągów dalekobieżnych  (z północy na południe i ze wschodu  na zachód) oraz pociągów regionalnych  w obrębie województwa  łódzkiego. Ma on również znaczenie  z punktu widzenia starań Łodzi  o organizację wystawy Expo 2022.  Mamy przygotowaną siatkę połączeń  ze szczególnym uwzględnieniem  układu aglomeracyjnego i trzymamy  kciuki za realizację tej inwestycji  przez PKP PLK.

RK: Jakie plany na najbliższe lata?

JM: Obecnie przygotowujemy się  do realizacji drugiego etapu budowy  ŁKA. Podpisaliśmy umowę z firmą  Newag SA na dostawę kolejnych 14  trzyczłonowych ezt. To pozwoli nam  na rozszerzenie siatki połączeń.  Ale to nie jedyny projekt inwestycyjny.  Rosnące potoki każą  nam myśleć o rozwoju parku  taborowego. Myślę, że w niedługim  czasie podamy więcej  szczegółów na temat dalszych  inwestycji taborowych.

Rozmawiał RK

Dodaj komentarz