RK: W planach jest budowa tunelu średnicowego. To inwestycja, na którą czeka Łódzka Kolej Aglomeracyjna?
JM: Myślę, że nie tylko Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Tunel w znaczący sposób zmieni transport kolejowy, nie tylko miejski, ale także regionalny i krajowy. Pozwoli na zupełnie inny układ pociągów dalekobieżnych (z północy na południe i ze wschodu na zachód) oraz pociągów regionalnych w obrębie województwa łódzkiego. Ma on również znaczenie z punktu widzenia starań Łodzi o organizację wystawy Expo 2022. Mamy przygotowaną siatkę połączeń ze szczególnym uwzględnieniem układu aglomeracyjnego i trzymamy kciuki za realizację tej inwestycji przez PKP PLK.
RK: Jakie plany na najbliższe lata?
JM: Obecnie przygotowujemy się do realizacji drugiego etapu budowy ŁKA. Podpisaliśmy umowę z firmą Newag SA na dostawę kolejnych 14 trzyczłonowych ezt. To pozwoli nam na rozszerzenie siatki połączeń. Ale to nie jedyny projekt inwestycyjny. Rosnące potoki każą nam myśleć o rozwoju parku taborowego. Myślę, że w niedługim czasie podamy więcej szczegółów na temat dalszych inwestycji taborowych.
Rozmawiał RK