Prezes Zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki Krzysztof Adamski scharakteryzował teraźniejszość oraz postarał się
zdefiniować przyszłość kolei w Polsce.
Raport Kolejowy: Panie Prezesie, pomimo tego, że funkcjonujecie na rynku od wielu lat, proszę krótko scharakteryzować ZNTK w Mińsku Mazowieckim?
Krzysztof Adamski: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” SA to polska firma zajmująca się naprawą i modernizacją taboru szynowego. W swojej 65-letniej historii wykonywaliśmy naprawy zarówno elektrycznych zespołów trakcyjnych, lokomotyw, wagonów osobowych, jak i tramwajów. W ciągu ostatniej dekady poddaliśmy naprawie P5 z modernizacją ponad 200 pojazdów z czego 170 wyposażyliśmy w napęd asynchroniczny. Jesteśmy również liderem na rynku w naprawie wózków, zestawów kołowych jako rezerwy obiegowej do ezt i wagonów. Zdobyte poprzez lata doświadczenia oraz współpraca z tak dynamicznie rozwijającą się firmą jaką jest PESA Bydgoszcz SA są przez nas wykorzystywane przy modernizacjach i naprawie taboru szynowego i przekładają sie na stosowanie nowoczesnych rozwiązań, które zapewniają podróżnym i obsłudze pociągów wysoki komfort i bezpieczeństwo.
RK: Jesteście częścią Grupy PESA – jakie są zalety takiego umocowania?
KA: Tak, od 2008 roku jesteśmy częścią grupy kapitałowej PESA, co w pierwszej kolejności przełożyło się na jasną strategię rozwoju dla ZNTK Mińsk Mazowiecki. Od lat specjalizowaliśmy się w naprawach i modernizacjach taboru i w tym kierunku wspólnie z PESA zmierzamy. W naszym zakładzie poddajemy naprawom już nie tylko ezt produkcji Pafawag, takie jak EN57, EN71, ED72, EW60, ale również i nowoczesne składy wyprodukowane przez PESA. Ostatnio realizowaliśmy naprawy P4 ezt serii EN77 Acatus. Ponadto nasi pracownicy wykonują również przeglądy okresowe elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED161 DART. Korzyścią jest więc obsługa nowoczesnego taboru, a co za tym idzie rozwój firmy.