Wywiady

Nowoczesne rozwiązania zapewniają podróżnym komfort

Prezes Zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki Krzysztof Adamski scharakteryzował  teraźniejszość oraz postarał się
zdefiniować przyszłość kolei w Polsce.

Raport Kolejowy: Panie Prezesie,  pomimo tego, że funkcjonujecie  na rynku od wielu lat, proszę krótko  scharakteryzować ZNTK w Mińsku  Mazowieckim?

Krzysztof Adamski: Zakłady Naprawcze  Taboru Kolejowego „Mińsk  Mazowiecki” SA to polska firma zajmująca  się naprawą i modernizacją  taboru szynowego. W swojej 65-letniej  historii wykonywaliśmy naprawy  zarówno elektrycznych zespołów  trakcyjnych, lokomotyw, wagonów  osobowych, jak i tramwajów. W ciągu  ostatniej dekady poddaliśmy naprawie  P5 z modernizacją ponad  200 pojazdów z czego 170 wyposażyliśmy  w napęd asynchroniczny.  Jesteśmy również liderem na rynku  w naprawie wózków, zestawów  kołowych jako rezerwy obiegowej  do ezt i wagonów.  Zdobyte poprzez lata doświadczenia  oraz współpraca z tak dynamicznie  rozwijającą się firmą  jaką jest PESA Bydgoszcz SA są  przez nas wykorzystywane przy  modernizacjach i naprawie taboru  szynowego i przekładają sie na  stosowanie nowoczesnych rozwiązań,  które zapewniają podróżnym  i obsłudze pociągów wysoki komfort  i bezpieczeństwo.

RK: Jesteście częścią Grupy PESA  – jakie są zalety takiego umocowania?

KA: Tak, od 2008 roku jesteśmy  częścią grupy kapitałowej PESA,  co w pierwszej kolejności przełożyło  się na jasną strategię rozwoju  dla ZNTK Mińsk Mazowiecki.  Od lat specjalizowaliśmy się w naprawach  i modernizacjach taboru  i w tym kierunku wspólnie z PESA  zmierzamy. W naszym zakładzie  poddajemy naprawom już nie tylko  ezt produkcji Pafawag, takie  jak EN57, EN71, ED72, EW60, ale  również i nowoczesne składy wyprodukowane  przez PESA. Ostatnio  realizowaliśmy naprawy P4 ezt serii  EN77 Acatus. Ponadto nasi pracownicy  wykonują również przeglądy  okresowe elektrycznych zespołów  trakcyjnych serii ED161 DART.  Korzyścią jest więc obsługa nowoczesnego  taboru, a co za tym idzie  rozwój firmy.