Jednolity system wspierający eco-driving na kolei w Polsce będzie gotowy do wdrożenia w połowie przyszłego roku – składa się z dwóch głównych, współpracujących ze sobą elementów. Pierwszy z nich to system centralny, zbierający i interpretujący dane. Drugi to terminale pokładowe w kabinach maszynistów, wyświetlające na bieżąco wskazówki przeznaczone dla prowadzących pojazdy kolejowe.
Porozumienia w sprawie testowania tych rozwiązań zawarto już z jednymi z największych przewoźników towarowych w Polsce – CTL Logistics i DB Cargo Polska oraz przewoźnikami pasażerskimi obsługującymi najrozleglejsze aglomeracje w naszym kraju – Kolejami Mazowieckimi, Małopolskimi, Wielkopolskimi i Śląskimi.
Szeroko zakrojone prace nad przygotowaniem dynamicznego systemu eco-drivingu dla polskiej kolei objęły także współpracę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Już wkrótce rozpocznie się faza testów eksploatacyjnych na szlakach wyznaczonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej, podczas których system zostanie wypróbowany przez maszynistów i instruktorów – mówi Piotr Majerczak, wiceprzewodniczący Prezydium Rady Programowej CEEK i członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Symulator z systemem DAS dostępny będzie podczas targów TRAKO w Gdańsku w dniach 21-24 września, na stoisku PKP Energetyka – AmberExpo, hala B, nr stoiska 37.
Informacja prasowa
Kolej staje się coraz nowocześniejszym i bardziej ekologicznym środkiem transportu