Tramwaje

MPK Wrocław podpisze w piątek umowy na modernizację sieci torowisk w mieście

MPK Wrocław podpisze w piątek 1 maja umowy z wykonawcami na modernizację sieci torowisk w mieście. Łączny koszt zadań – wymiany rozjazdów, remonty torowisk, sieci trakcyjnej oraz montaż zabezpieczeń na wiaduktach przeciw porażeniu prądem – wyniesie 9 mln zł.

Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Piotr Skargi z ul. Teatralną oraz rozjazdu na zbiegu ul. Świdnickiej i Podwala rozpocznie się w sobotę 2 maja. W tym miesiącu także zainicjowane zostaną prace projektowe i wykonawcze ochrony przeciwporażeniowej wiaduktów nad ul. Trzebnicką i Powstańców Śląskich.

MPK będzie przeznaczać co roku na remonty i bieżące utrzymanie torowisk oraz sieci trakcyjnej 80 milionów złotych. Na wspomnianą ochronę przeciwporażeniową MPK wyda niecałe 300 tys. zł. Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Piotra Skargi z Teatralną kosztować będzie 730 tys. zł, a na skrzyżowaniu Podwala z ul. Świdnicką 1,18 mln zł.

Modernizację przejdzie także torowisko na ul. Pomorskiej. W sobotę 9 maja ruszy remont cząstkowy wart prawie 2 mln zł. Natomiast od czerwca rozpocznie się wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego ze Świdnicką. Inwestycja kosztująca 1,6 mln zł zakończy się pod koniec lipca.

Dużym i niezbędnym przedsięwzięciem jest wymiana rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim. Prace ruszą 27 czerwca i potrwają przez całe wakacje. MPK wyda na to 1,2 mln zł.

Kolejną w tym roku dużą inwestycją torową będzie wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Podwala z ulicami Krupniczą i Sądową za kwotę blisko 1,6 mln zł. Rozpocznie się 7 listopada, a zakończy 5 grudnia.

– Dzięki tym pracom pasażerowie będą mogli poruszać się na tych odcinkach bezpieczniej, a nasze tramwaje będą mniej narażone na ewentualne wykolejenia lub inne utrudnienia związane z awarią torowiska – wyjaśnia prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Gwarantuję wrocławianom, że TORYwolucja, pomimo obecnej trudnej sytuacji pandemicznej, nie zamarła. Koronawirus nie zatrzyma naszych inwestycji torowych.

 

MPK wymieniać będzie również kable trakcyjne. Łącznie za ponad 600 tys. zł zostaną wykonane projekty oraz remonty kabli dla stacji Ślężna, Żmigrodzka oraz Biskupin.

Przypominamy, że te 11 umów to nie wszystkie zadania, których MPK podejmie się w tym roku. Największą zaplanowaną inwestycją jest remont torowiska i sieci trakcyjnej na Biskupin.

Wrocławska #TORYwolucja trwa. Czy modernizacja zakończy problem wykolejeń tramwajów?

Dodaj komentarz