Wymienione inwestycje to te najpoważniejsze. Torowcy MPK bez przerwy zajmują się bieżącym utrzymanie infrastruktury, dokonują napraw interwencyjnych. Nie ma przesady w stwierdzeniu, że pracują siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Powiązane artykuły
Spółka Spedcont uruchomiła własny pociąg na Nowym Jedwabnym Szlaku
Spółka Spedcont, która wchodzi w skład grupy kapitałowej Pekaes, uruchomiła własny pociąg na Nowym Jedwabnym Szlaku. Pierwszy pociąg operatorski wyruszył w trasę pod koniec lutego. Pociąg składający się z ponad 40 kontenerów wyruszył z chińskiego Chengdu 22 lutego. Do Małaszewicz dotarł w poniedziałek 8 marca. Wówczas kontenery przeładowane zostały na ciężarówki. Jak informuje Marcin Dobruchowski, […]
Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei szuka wsparcia przy renowacji parowozu
Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei kontynuuje renowację parowozu Ty2-1387. Aby prace przebiegły pomyślnie, członkowie zwracają się do miłośników kolei o pomoc. – Najprawdopodobniej wymiany będzie wymagała część dolnego poszycia kotła – opisują działania członkowie Stowarzyszenia. – Mamy nadzieję, że uda się nam też nabyć blachę. W ubiegłym roku w 70 proc. odratowaliśmy tender oraz rozpoczęliśmy renowację […]
Wyjątkowe plany CPK – czy w Polsce ruszą Koleje Dużych Prędkości?
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) jako pierwszy podmiot w Polsce zajął się opracowaniem standardów dla Kolei Dużych Prędkości. Przy współpracy ze strony Instytutu Kolejnictwa ustalone zostały wytyczne, które w przyszłości zagwarantują przeprowadzanie inwestycji kolejowych z zachowaniem jednolitych parametrów technicznych. KDP będą powstawać etapami, wraz z całą infrastrukturą, a stosowanie już przygotowanych standardów ograniczy ryzyko nieprawidłowości. Założenia […]