Inwestycje Pasażer Wydarzenia

Nowy wiadukt i dwa tory. PKP PLK poprawiają bezpieczeństwo na linii Warszawa – Lublin

PKP Polskie Linie Kolejowe poprawiły bezpieczeństwo kolejowo-drogowe w Otwocku. Od najbliższej niedzieli (13.12) pociągi z Otwocka do Pilawy pojadą po dwóch torach. Wzrośnie także liczba pociągów na odcinku WarszawaLublin. Prace kosztowały 3,5 mld zł.

Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK

Nowy wiadukt kolejowy w Otwocku powstał nad ul. Żeromskiego/Filipowicza. W ramach prac zmieniony został także układ drogowy – zastępując przejazd w poziomie szyn. Wzrósł poziom bezpieczeństwa na torach linii WarszawaLublin. Mieszkańcy Otwocka zyskali sprawniejsza komunikację w mieście. Pod wiaduktem jest szybszy i bezpieczniejszy dojazd do m.in. Józefowa i Warszawy.

– Modernizacja linii WarszawaLublin pokazuje, że kolej łączy Polskę w obszarze aglomeracji, regionu i kraju. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Krajowy Program Kolejowy pozwala budować kolej bardziej bezpieczną, komfortową i punktualną – powiedział Andrzej Bittel sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

Koniec „wąskiego gardła” między Otwockiem a Pilawą

Dzięki modernizacji na odcinku WarszawaLublin pociągi pojadą po dwóch torach. Znacznie zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

Fot. Karol Mazurek / PKP PLK

– Konsekwentnie tworzymy coraz lepsze warunki podróży koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę. Dobudowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacząco zwiększa możliwości kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Polskie Linie Kolejowe nie zwalniają tempa realizacji inwestycji – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Co się zmieni od niedzieli? Na trasę OtwockPilawa wróci 11 składów dalekobieżnych. Podróż najszybszym pociągiem wyniesie 17 minut. Przyspieszą również pociągi regionalne, który wspomniany odcinek pokonają w czasie mniejszym niż 30 minut, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie.

Przy obu torach powstały nowe perony. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o  ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.

Bezpieczne i sprawne przejazdy do Lublina

Dwutorowy już odcinek między Otwockiem a Pilawą ma  25 km. Na stacjach Otwock, Celestynów i Pilawa zamontowano 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.

Zasadnicze prace na odcinku OtwockPilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h

Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku WarszawaOtwockDęblinLublin, etap I” ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace na linii WarszawaLublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Dodaj komentarz