Przewoźnik chce przeznaczyć na całe przedsięwzięcie 117 028 350,00 zł brutto. O kontrakt starają się dwie firmy: PESA z ceną 99.184.740,00 zł, a także PTS – 87.185.948,40 zł.
Koleje Śląskie określiły termin realizacji kontraktu na 31 grudnia 2026 r.
Przewoźnik oczekuje od wykonawcy napraw P4 posiadania wdrożonego systemu zarządzania jakością w odniesieniu do branży kolejowej oraz potwierdzenia certyfikatem IRIS (ISO/TS 22163). Koleje Śląskie wymagają, aby zamówienie było objęte gwarancją jakości pojazdu na okres minimum 24 miesięcy i maksymalnie 60 miesięcy. Gwarancja jest drugim, najważniejszym kryterium przy wyborze najkorzystniejszej oferty.
Zamówienie obejmuje wykonanie naprawy:
- 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 22WEd odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 22WEd
- 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 21WEa odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 21WEa
- 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 34WEa odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 34WEa
Przewoźnik stara się o publiczne środki na sfinansowanie całości lub części zlecenia. Jeśli środki nie zostaną spółce przyznane, zastrzega ona sobie możliwość do unieważnienia całego przedsięwzięcia.