System sterowania zwiększa moc generatorów spalinowych dopiero po pokonaniu ok. 500 metrów, co zapewnia zwiększony komfort pasażerom oczekującym na peronach. Zasobniki superkondensatorów Medcomu były do tej pory stosowane w tramwajach. Trafiły m.in. do tramwajów Pesa Jazz dla Warszawy i Gdańska oraz tramwajów Hyundai Rotem dla Warszawy. Wykorzystanie ich w pojazdach aglomeracyjnych i regionalnych to kolejny krok na drodze do poprawy efektywności energetycznej i konkurencyjności transportu publicznego.
Powiązane artykuły
PKP PLK zainwestuje 4,6 mld zł. Ruszają przetargi!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły cztery przetargi na szacunkową kwotę 4,6 mld zł.
“Jak działa kolej?”. Interaktywna wystawa w Stacji Muzeum
Stacja Muzeum zaprasza wszystkich miłośników techniki na otwarcie nowej, interaktywnej wystawy stałej pt. „Jak działa kolej”. Wydarzenie rozpoczyna się w czwartek 30 stycznia o godz. 14.30. Wstęp wolny. Wystawa to wyjątkowa przestrzeń, dedykowana przede wszystkim młodym pasjonatom kolejnictwa, którzy będą mogli w inspirujący sposób odkrywać mechanizmy funkcjonowania kolei. Wystawa oferuje nowoczesne, multimedialne urządzenia oraz interaktywne […]
Siemens Mobility pracuje nad technologią wodorową LOHC w lokomotywach
Siemens Mobility i Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg uzgodniły wspólne badania nad zastosowaniem technologii wodorowej LOHC w transporcie kolejowym. Testy obejmą między innymi zastosowanie wodoru w lokomotywie Vectron.




