PKP Intercity wystąpiło do Europejskiego Banku Inwestycyjnego o finansowanie w wysokości 2,6 mld zł. Jak mówi prezes spółki Janusz Malinowski, środki te przeznaczone zostaną na zakup nowego taboru.
Całkowity koszt inwestycyjnego programu taborowego PKP Intercity wynosi 5,25 mld zł. Spółka zwróciła się do EBI o finansowanie w wysokości 2,6 mld. Wsparcie to pozwoli nabyć m.in. pociągi zespolone, lokomotywy i nowe wagony, o czym mówi w rozmowie z PAP prezes Malinowski.
– Aktualnie realizowany jest projekt inwestycyjny – nabywamy lokomotywy, modernizujemy wagony i kupujemy pociągi dwunapędowe – podkreśla. – Wkrótce podpiszemy kontrakt na zakup 300 nowych wagonów z opcją na dodatkowe 150.
Jak zaznacza prezes PKP Intercity, jesienią ogłoszone zostaną kolejne postępowania przetargowe na pociągi zespołowe o dużej prędkości i pociągi piętrowe. Środki z EBI przeznaczone będą właśnie na te inwestycje taborowe.
Przypomnijmy:
Spółka PKP Intercity podpisała w ubiegłym tygodniu kontrakt z firmą NEWAG na dostawy 35 pociągów dwunapędowych. Szczegóły:
NEWAG dostarczy do PKP Intercity 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych