Lokomotywy przeszły szczegółowe przeglądy, m. in. założono osłony przeciwśnieżne na silniki. Spółka zabezpieczyła środki zapobiegające oblodzeniu taboru i układów hamulcowych. Przygotowane do sezonu zimowego są stacje postojowe i obiekty obsługi technicznej taboru.
W trosce o komfort podróżnych zabezpieczone są poczęstunki. Na większych dworcach zapewniono warunki do wydawania gorących napojów.
W okresie zimowym, gdy prognozy meteorologiczne będą przewidywały spadki temperatury zewnętrznej poniżej -10°C, wszystkie dworce czynne całodobowo nie będą zamykane na nocną przerwę techniczną. W przypadku znacznego spadku temperatury oraz w sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.
Informacje dodatkowe
Do zimowego utrzymania jest 5,7 mln m2 peronów, kładek i dojść dla pieszych. To odpowiada powierzchni ponad 800 boisk do piłki nożnej.
Kombajny odśnieżne są wykorzystywane głównie w obszarach stacji. Maszyny zbierają i mogą wywozić śnieg. Jeden kombajn może zebrać 220 m3 śniegu, co odpowiada ładowności ok. 10 ciężarówek.
Blisko 19 tys. rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowych, które pozwalają pociągom na zmianę toru – położonych na najbardziej eksploatowanych liniach, wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zapewnić ich sprawność podczas mrozów i opadów śniegu. Wszystkie ponad 39 tys. rozjazdów na sieci kolejowej smarowane są preparatami zabezpieczającymi przed przymarzaniem.
Informacja prasowa PKP Polskich Linii Kolejowych