Wzrasta poziom bezpieczeństwa dzięki nowym, bezkolizyjnym skrzyżowaniom. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. powstanie siedem wiaduktów. Lepsza komunikacja jest już w Lesznie (wiadukt drogowy w ciągu ul. Wilkowickiej), w Klonówcu (skrzyżowanie starej drogi S5 z linią kolejową) i w Kościanie (na ul. Młyńskiej). Tunele drogowe pod linią kolejową powstają w Rawiczu (na ul. Piłsudskiego) oraz w Kościanie (na ul. Gostyńskiej), w Bojanowie (Pakówce) budowany jest przejazd dla samochodów nad torami.
Mieszkańcy Kościana zyskali nowe, bezpieczne, podziemne przejście na ul. Wyzwolenia. Do końca roku podobny obiekt, przeznaczony dla pieszych i rowerzystów, dostępny będzie na ul. Okrężnej w Lesznie oraz ul Świętojańskiej w Rawiczu.
Sprawne przejazdy pociągów i samochodów umożliwiają przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe. Nowa nawierzchnia i lepsze zabezpieczenia są już na 11 z 24 skrzyżowań torów z drogą, m.in. w miejscowości Kłoda i w Rawiczu.
Kolej zwiększa ofertę między Poznaniem a Wrocławiem
Zmodernizowana trasa umożliwi przejazdy pociągów między Poznaniem a Wrocławiem z prędkością 160 km/h. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń czas przejazdu najszybszych składów wyniesie ok. 1:30 h. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo, a przewoźnicy będą mogli realizować większą liczbę połączeń.
Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” wart jest ok. 1,5 mld zł. Inwestycja jest realizowana przy współudziale środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Dofinansowanie wynosi ok. 1 mld zł. Zasadnicze prace na trasie planowane są do końca roku.
Zrealizowane w ubiegłych latach prace na linii kolejowej z Poznania do Wrocławia, na odcinkach Poznań – Czempiń oraz Wrocław – granica woj. dolnośląskiego, zapewniły już wygodne podróże na 20 stacjach i przystankach. Nowe perony służą pasażerom m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie. Bezpieczeństwo zwiększyły bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Łęczycy i Mosinie. Pociągi sprawnie jeżdżą ok. 90 km odcinkiem nowych torów z siecią trakcyjną.