W ramach perspektywy finansowania 2014 – 2020 PKP SKM w Trójmieście planuje realizacje Projektu dotyczącego budowy zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacja na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacja budynku Dworca Podmiejskiego
w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250.
Przedmiotowo projekt ma charakter punktowy i dotyczy rehabilitacji istniejących elementów infrastruktury kolejowej, zlokalizowanych na linii nr 250. W jego ramach planowana jest realizacja następujących dwóch zadań. Zadanie pierwsze dotyczy utworzenie zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa i zarządzania informacją pasażerską wraz z utworzeniem Centrum Monitoringu w istniejącym budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.
Przystosowanie peronu SKM Gdynia Główna do odprawy podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się, modernizacją istniejącego budynku Dworca Podmiejskiego Gdynia Główna i jego bezpośredniego otoczenia. W przypadku zadania drugiego PKP SKM zakłada modernizację istniejącej infrastruktury przystankowej zlokalizowanej na linii kolejowej nr 250: Gdańsk Stocznia, Gdynia Orłowo, Gdynia Redłowo, Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia, Rumia Janowo. Modernizacja peronu SKM Rumia Janowo przewidziana jest na okres dwunastu miesięcy (od stycznia do grudnia 2017 r.).
Projekt zakłada modernizację przystanku z korektą lokalizacji peronu w ramach istniejącego obszaru kolejowego oraz przebudowę odcinka toru nr 502 wynikającą z poszerzenia peronu do wartości normatywnych. Do tej pory została wykonana wycinka zieleni. Istniejący peron – w zakresie ścianki peronowej i nawierzchni – został rozebrany w 30%. Wykonano część wykopów pod konstrukcję nowego peronu. W wykopach zostały wylane fundamenty pod ścianki peronowe w 25% (nowego peronu). Tor nr 502 na odcinku budowy został rozebrany. Wykonywane są roboty podtorzowe. Profilowanie nowej skarpy od strony toru nr 502 (którego ślad ulega przesunięciu) ukończono w 50%. W najbliższym czasie realizowane będą prace związane z budową sieci trakcyjnej i odwodnienia torowiska.
W ramach prac planowana jest m.in.:
– budowa nowej wiaty na peronie i zadaszenia schodów z kładki na peron,
– budowa dźwigów osobowych umożliwiających dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się na peron,
– modernizacja nawierzchni torowej,
– przebudowa w niezbędnym zakresie istniejącej sieci trakcyjnej,
– przebudowa w niezbędnym zakresie istniejącej infrastruktury technicznej, w tym sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, srk, wod-kan,
– modernizacja peronu,
– wykonanie dźwigów osobowych,
– budowa układu odwodnienia,
– modernizacja nawierzchni istniejącej kładki dla pieszych,
– wykonanie elementów małej architektury,
– montaż urządzeń systemów informacji pasażerskiej i monitoringu.
Modernizacja peronu SKM na stacji Gdynia Chylonia także jest już realizowana i ma się zakończyć w grudniu 2017 r. Do końca marca wykonano szereg prac. Istniejący peron – w zakresie ścianki peronowej i nawierzchni – został rozebrany w 35% (peron rozebrano po części od obu czół peronu). Dokonana została rozbiórka jednego toru odstawczego. Wykonywane są roboty związane z podtorzem toru odstawczego. Wykonano część wykopów pod konstrukcję nowego peronu. W wykopach zostały wylane fundamenty pod ścianki peronowe w 15% (nowego peronu).