Polregio

POLREGIO “Przywraca dobre relacje”. Ruszają kolejne połączenia

Załoga POLREGIO w pełnej gotowości

Pracownicy POLREGIO, zwłaszcza związani z odprawą podróżnych i kontrolą dokumentów przewozu, pełnią swoje obowiązki w oparciu o odpowiednie wytyczne państwowych instytucji. Wszyscy pracownicy drużyn pociągowych mają do dyspozycji m.in. maseczki. Pracownicy POLREGIO są zapoznani z podstawowymi zasadami higieny istotnymi w obniżaniu ryzyka zarażenia wirusami wywołującymi choroby. Odpowiednie procedury określają m.in. sposób działania obsługi pociągu w razie stwierdzenia wśród pasażerów osoby mającej objawy dające podejrzenie zarażenia SARS-CoV-2, w zakresie m.in. powiadomienia służb epidemiologiczno-sanitarnych, zabezpieczenia pracowników i podróżnych, a także dezynfekcji pociągu.

Sprzęt zabezpieczający i dezynfekcja oraz zachowanie odpowiedniego dystansu

We wszystkich pociągach POLREGIO znajdują się apteczki wyposażone w maseczki i rękawiczki. Wzmocniony został również nadzór nad sprzątaniem składów. W ramach codziennego czyszczenia wszystkich pociągów, jak i budynków, przewoźnik zleca dodatkowe dezynfekcje elementów, z którymi podróżni i pracownicy mają najczęściej styczność np. poręcze i klamki. Działania dezynfekujące uwzględniają również kabiny maszynistów, pomieszczenia służbowe obsługi pociągu i biura.

W ramach działań „Przywracamy dobre relacje”, w czasie kontroli biletów obsługa pociągu, tak jak od czasu wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego, ogranicza do niezbędnego minimum bezpośredni kontakt z podróżnymi. Ponadto, wprowadzono samoczynne otwieranie drzwi bez konieczności użycia przycisku oraz wyizolowano strefy bezpieczeństwa dla drużyn konduktorskich.

POLREGIO na bieżąco wdraża też niezbędne wytyczne oraz stale monitorujemy sytuację m.in. w ramach Zespołu Zarządzania Kryzysowego POLREGIOSpółka współpracuje z instytucjami państwowymi, władzami samorządowymi, organami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i zdrowie Polaków oraz podmiotami z rynku kolejowego, a także jest członkiem powołanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kolejowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego przy Ministerstwie Infrastruktury. Sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 jest na bieżąco raportowana do Urzędu Transportu Kolejowego.

Dodaj komentarz