Rozmawiał RK
Powiązane artykuły
Jesteśmy gotowi na tramwaje wodorowe [WYWIAD]
Sprawdzane są naciski, ale dzięki temu też go ważymy. Następnie mamy badania hamulca, postojowe i ruchowe. W postoju sprawdzamy, jaka siła jest potrzebna, żeby pociągnąć zahamowany tramwaj. Wtedy montujemy czujniki, podjeżdża drugi tramwaj, ciągnie ten badany. Dzięki temu określamy sprawność hamulca postojowego w warunkach maksymalnego obciążenia na wymaganym pochyleniu toru. Jeśli chodzi o badania ruchowe, […]
Komendant Główny SOK: Straż Ochrony Kolei to skuteczna formacja [WYWIAD]
Obecnie Polska nie ma swojego przedstawicielstwa w RAILPOL. Straż Ochrony Kolei nie może zostać członkiem tej organizacji, ze względu na swój obecny status. Pomimo częściowej zgodności celów wskazanych w RAILPOL z tymi, do których powołana została Straż Ochrony Kolei, działania podejmowane przez RAILPOL wykraczają poza zadania i kompetencje SOK. Niemniej jednak doceniając rolę SOK w […]
Michał Litwin: Największe wyzwanie? Pogodzenie konwencjonalnych norm kolejowych z technologią magrail [WYWIAD]
Swoją koncepcję opieracie na technologii magrail. Jakie są jej największe zalety? Magrail umożliwi poruszanie się z istotnie wyższą prędkością w ramach istniejące infrastruktury kolejowej (nawet do 550 km/h na liniach z obecną vmax=300 km/h), a dzięki zastosowaniu silnika liniowego i powiązanej z tym autonomizacji przejazdów, możliwe będzie uruchamianie mniejszych pojazdów ale z wyższą częstotliwością. Dzięki […]




