Człony wyposażone są w sprzęgi automatyczne oraz zderzaki typu crash. Pojazd jest zgodny z wymaganiami stawianymi przez obecne przepisy (w tym przepisy TSI), które zapewniają utrzymanie odpowiednio wysokiego poziomu bezpieczeństwa (np. konstrukcja pudeł czy monitoring przedziałów pasażerskich), optymalny komfort dla podróżnych (między innymi w zakresie: zredukowanego poziomu hałasu oraz drgań, a także odpowiednio wyposażonej, klimatyzowanej przestrzeni dla pasażerów z miejscami dla osób niepełnosprawnych oraz osób uprzywilejowanych, a także systemu informacji pasażerskiej). Obniżone zużycie materiałów eksploatacyjnych, w tym paliwa, pozwoli na zredukowanie niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne.
Powiązane artykuły
Zmiana czasu na letni. Jak kursować będą pociągi PKP Intercity?
W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) zmieniamy czas z zimowego na letni. W praktyce oznacza to przestawienie zegarków z godziny 2.00 na 3.00. Jak tej nocy kursować będą pociągi PKP Intercity? W niedzielę 26 marca, około godz. 2.00 w trasie będzie 14 pociągów PKP Intercity, które dotrą do stacji docelowej zgodnie z założoną […]
Jednolita sieć GSM-R dla bezpieczeństwa podróży koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały kluczową umowę z firmą Nokia Solutions and Networks sp. z o.o., jednym z dwóch głównych producentów i dostawców urządzeń systemu GSM-R. W zgodzie z zapisami kontraktu spółka przeprowadzi niezbędne aktualizacje oprogramowania oraz rekonfigurację podsieci radiowej, aby zintegrować ją z nową centralą, dostarczoną w ramach narodowego projektu wdrożenia sieci GSM-R. […]
Mniej wypadków i ofiar śmiertelnych. Polska kolej coraz bezpieczniejsza [RAPORT]
Polska kolej z roku na rok staje się coraz bezpieczniejsza – wynika z najnowszego raportu Urzędu Transportu Kolejowego. W 2020 r. miernik wypadków – wskaźnik odnoszący liczbę wypadków na sieci kolejowej do pracy eksploatacyjnej – wyniósł 1,71. W roku 2020 na polskich torach doszło do 406 wypadków – to o 22,7 proc. mniej niż rok […]




