Całkowicie wykluczono też konieczność stosowania lokomotyw spalinowych, dieslowych, co również ma pozytywny wpływ na środowisko i jest dobrze odbierane przez przewoźników.
– Wykonana przez NDI inwestycja pozwala nam na aspirowanie do miana największego terminala śródlądowego w Polsce. Rozbudowa torów przeładunkowych – z 4 do 8 o pełnej długości 750 metrów oraz strefy przeładunkowej, jak również zwiększenie pojemności płyty do składowania jednostek intermodalnych, daje nam możliwość obsługi 20 pociągów jednej doby i składowania 10 tys. TEU (Twenty-Foot Equivalent Unit) w jednym czasie. Przygotowanie placu i torowisk do obsługi suwnicami, skraca czas obsługi pociągów na terminalu z 8 do 6 godzin, co jest atrakcyjne dla naszych klientów oraz dla przewoźników – podkreśla Tomasz Lange, Kierownik Zarządzający Terminalu Intermodalnego CLIP Group
Ale zadbano także o estetykę i rozpoznawalność zmodernizowanego terminala. Zamontowane elementy, w tym słupy sieci trakcyjnej, mają kolor żółty, co komponuje się kolorystycznie z resztą terminala, a także sprawia, że bocznica wyróżnia się na tle innych tego typu obiektów czy torów kolejowych.
Efekty rozbudowy można obserwować jadąc pociągiem z Poznania do Warszawy sąsiadującą linią E20.
Inwestorem jest Centrum Logistyczno-Inwestycyjne Poznań II. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską, ze środków funduszu spójności, z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014-2020. Łączny koszt to ponad 202 miliony złotych. Wartość kontraktu z NDI to prawie 30,5 miliona złotych netto.