Inwestycje Wydarzenia

Budowa „szprych” kolejowych CPK na kolejnym etapie

Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na tzw. Inżyniera Kontraktu. W zakres umowy ramowej opiewającej na 2,5 mld zł wchodzą usługi związane z budową „szprych” w całej Polsce.

Fot. ilustracyjne / CPK
Fot. ilustracyjne / CPK

Przez Inżyniera Kontraktu rozumie się podmiot, który w imieniu spółki CPK będzie nadzorował poszczególne etapy inwestycji – od projektowania, przez realizację robót, aż po etap gwarancji i rękojmi (w ramach opcji). Takie usługi zagwarantują realizację inwestycji kolejowych na jak najwyższym poziomie, co przełoży się na trwałość budowanych przez CPK linii kolejowych.

Na skutek przetargu ma być wyłonionych maksymalnie 20 wykonawców, którzy będą świadczyć usługi Inżyniera Kontraktu w formule umowy ramowej. Każda firma, która ją podpisze, będzie mogła ubiegać się o poszczególne zadania cząstkowe.

Mikołaj Wild, prezes spółki CPK powiedział

– Program CPK jest rozpisany na wiele lat. Umowy ramowe pozwalają stworzyć długoterminową profesjonalną relację opartą na wzajemnym zaufaniu i przewidywalności. Wybrane firmy uzyskają dostęp do zamówień udzielanych w kolejnych latach w związku z budową nowych tras kolejowych.

Głównym celem zawarcia umowy ramowej jest przyspieszenie wyboru wykonawców na kolejnych etapach prac dla projektów liniowych. Współpraca ma być prowadzona przez osiem lat. Szacowana wartość zamówienia to ok. 2,5 mld zł netto.

Zakres zadań

W zakres zadań objętych umową ramową wejdą m.in. usługi w ramach prac nad projektem budowlanym i projektem wykonawczym (w tym ich weryfikacja), zastępstwo inwestorskie w trakcie robót budowlanych, ich odbioru, a także przekazania do użytkowania wraz z rozliczeniami. Ponadto zagwarantowane zostanie opcjonalnie wsparcie poinwestycyjne oraz w okresie rękojmi i gwarancji.

Przed nami kolejne postępowanie kluczowe dla całego procesu inwestycyjnego. Zamawiamy profesjonalne usługi nadzoru nad działaniami projektowymi czy budowlanymi przyszłych wykonawców, tak, aby jak najsprawniej i w najlepszej jakości wybudować 1800 km linii kolejowych – mówi Sławomir Kanik, dyrektor Biura Realizacji Podprogramu Kolejowego w spółce CPK.