Publikacje Firm

Rozwiązania dla kolejowych sieci trakcyjnych

  • izolatory cięgnowe:

Szeroka gama izolatorów cięgnowych do zastosowań izolacyjnych w sieciach trakcyjnych. W ofercie MMR Group TransComfort znajdują się rozwiązania z materiału PTFE (teflon) oraz z włókna szklanego z żywicą epoksydową, pokryte silikonem HTV.

W ramach kompletu do dostarczanych izolatorów sekcyjnych mogą być także uwzględnione izolatory cięgnowe do izolacji liny nośnej.

  • osprzęt:

Osprzęt z miedzi i stopów miedzi, aluminium i stopów aluminium, w skład którego wchodzą:

  • zaciski i złącza,

wieszaki (przewodzące, elastyczne, regulowane, sztywne – izolujące, na krótkie odległości, przewód jezdny od 100 do 185 mm2, lina nośna od 35 do 260 mm2, przewód wieszakowy 10-25 mm2),

  • zaciski uziemiające,
  • zaciski do zawieszania i kotwienia,
  • uchwyty.
  • wysięgnik rurowy SIMPLEX:

Rury i elementy łączące wysięgnika SIMPLEX są wykonywane ze specjalnego stopu aluminium (EN AW-6082 T6 zgodnie z EN 586-2). Materiał ten zapewnia ekstremalną odporność na korozję i czynniki atmosferyczne, niezależnie od środowiska. Ponadto rury nie wymagają dodatkowej obróbki poza cięciem. Wysięgnik SIMPLEX może być dostarczany jako gotowy zestaw lub osobno (montaż może być wykonany na miejscu).

  • wysięgnik typu profil OMNIA:

OMNIA to innowacyjny wysięgnik dla sieci trakcyjnej – rozwiązanie zostało zaprojektowane i wdrożone w 2008 roku przez Bonomi, wspólnie z dwoma innymi włoskimi firmami (GCF i Satferr), które mają wieloletnie doświadczenie w sektorze kolejowym, tramwajowym i trolejbusowym. OMNIA jest wykonana ze specjalnego stopu aluminium (Al Si 1Mg 0,9 Mn 0,7 – EN A W-6082 T6 zgodnie z EN 586-2), co gwarantuje wyjątkową odporność na korozję, nawet w trudnych warunkach. Znacząca redukcja masy przy mniejszej liczbie komponentów i narzędzi wymaganych do montażu pozwala na znacznie szybszą instalację i minimalną konserwację przez cały okres eksploatacji. Wysięgnik OMNIA, dzięki swojej konstrukcji i bardziej opłacalnemu recyklingowi po zakończeniu użytkowania, jest przyjazny dla środowiska oraz zmniejsza zużycie przewodu jezdnego.

  • rozwiązania tunelowe:

W ofercie rozwiązań tunelowych znaleźć można wysięgnik tunelowy OMNIA (przebadany na zgodność z EN 50119:2020 – Zastosowania kolejowe – Urządzenia stacjonarne – Sieć jezdna górna trakcji elektrycznej) oraz produkty dla sieci sztywnej.

Główną cechą charakterystyczną wysięgnika tunelowego OMNIA jest łatwość instalacji i konserwacji, przez podział na trzy podzespoły połączone szybkozłączkami i zawleczkami. OMNIA pozwala na płynną regulację pionową pod obciążeniem (± 50 mm), natomiast pozioma regulacja sieci trakcyjnej odbywa się przy użyciu tradycyjnego systemu OMNIA.

Elementy sieci sztywnej zostały skonstruowane w oparciu o profil ze stopu aluminium. Jest to kompletne rozwiązanie z mocowaniami, izolatorami kompozytowymi i strefą przejściową do sieci łańcuchowej.

  • naprężacz sprężynowy T-REX

Oferowany obecnie na rynku tramwajowym, system sprężynowej kompensacji przewodu jezdnego i liny nośnej, charakteryzujący się niską wagą urządzenia, łatwością montażu i praktyczną bezobsługowością w trakcie eksploatacji. Podstawowa wersja systemu, tj. T-REX 750 charakteryzuje się naciągiem 750 daN i wagą 50 kg. System został przebadany na zgodność z normami EN 50119:2021-01 oraz IEC 61109.

Dodaj komentarz