Wywiady

Spółka potrzebuje stabilnego rozwoju

JM: Moim celem jest zwiększenie efektywności Spółki, aby w kolejnym roku możliwy był dalszy wzrost pracy eksploatacyjnej przy zachowaniu obecnego poziomu rekompensaty z budżetu województwa. Kolejnym priorytetem jest także wdrożenie do eksploatacji nowego taboru – 14 pociągów Impuls II oraz dodatkowo rozbudowa istniejącej floty taborowej. Kluczowa jest także dalsza integracja transportu kolejowego z transportem lokalnym na terenie województwa. Współpraca z miastem Łódź pokazała, że to rozwiązanie jest bardzo korzystane dla pasażerów, jak i dla samej Spółki.

RK: Pana inicjatywą było wprowadzenie połączeń na trasie ŁódźWarszawa. Czy będzie je Pan rozwijał?

JM: To, że połączenia ze stolicą okaże się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę nie miałem żadnych wątpliwości, po prostu trzeba słuchać pasażerów. W każdy weekend przewozimy ok. 5 tysięcy pasażerów na tej trasie. Kluczem, jak myślę, jest tutaj dobra oferta zarówno w zakresie ceny jak i komfortu podróży oraz szczególnie możliwość kontynuacji podróży komunikacją miejską w Warszawie i w Łodzi na jednym bilecie. Pasażerowie ŁKA jako jedyni mogą na podstawie biletu kolejowego podróżować również komunikacją miejską – do 75 minut w Warszawie i do 60 minut w Łodzi. Od września uruchomimy kolejnąszóstą parę połączeń na trasie Łódź FabrycznaWarszawa Wschodnia. Dodatkowe pociągi będą wyjeżdżały po godzinie 7:00 z Łodzi i po 17:00 (w niedzielę po 18:00) z Warszawy.

RK: Czy Spółka będzie rozwijała połączenia w województwie łódzkim?

JM: Przygotowujemy się do drugiego etapu ŁKA, czyli do uruchomienia połączeń w południowej oraz w północno – wschodniej części województwa łódzkiego. Pociągi ŁKA dojadą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego oraz ze Skierniewic do Kutna przez Łowicz. Jednocześnie będziemy zagęszczać połączenia na obecnych trasach. Aby te plany zrealizować potrzebujemy kolejnych pociągów. W chwili obecnej wyłoniona w przetargu firma Newag rozpoczyna produkcję 14 trzyczłonowych pojazdów Impuls II. Pierwsza partia pojazdów ma trafić do nas we wrześniu przyszłego roku, na pierwsze nowe trasy wyjadą w grudniu 2018 r.

RK: Planuje Pan kolejne inwestycje taborowe?

JM: Bardzo uważnie przyglądamy się inwestycjom PKP PLK w województwie łódzkim, w tym szczególnie tej związanej z budową tunelu łączącego stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel całkowicie zmieni układ połączeń krajowych, wojewódzkich i aglomeracyjnych. Mamy już przygotowany wstępny układ połączeń i na pewno do jego wdrożenia będziemy się chcieli jak najlepiej przygotować, co wiąże się również z zapewnieniem odpowiedniej liczby taboru o pojemności zapewniającej jak najlepszy komfort podróży. Bardzo ważnymi inwestycjami dla pasażerów w województwie łódzkim są inwestycje przygotowywane przez Urząd Marszałkowski, m.in budowa nowych przystanków i poprawa przepustowości linii kolejowych, co również wydatnie zwiększy dostępność transportu kolejowego i jego konkurencyjność.

RK: Czy nie obawia się Pan wprowadzenia IV Pakietu Kolejowego i konkurencji ze strony innych przewoźników na uwolnionym rynku przewozów pasażerskich?

Dodaj komentarz