Tramwaje

Sprzedaż biletów MPK spada. Wrocław liczy pierwsze straty

Fot. MPK Wrocław / FB

W pierwszym miesiącu kwarantanny wrocławski magistrat odnotował 6,6 mln zł strat z tytułu spadku sprzedaży biletów – informuje portal tuwroclaw.pl, porównując przychody w marcu 2019 i 2020 r.

W pierwszych dniach pandemii wrocławski przewoźnik znacznie zredukował częstotliwość kursowania komunikacji miejskiej. Po wprowadzeniu obostrzeń związanych z maksymalną liczbą pasażerów w jednym tramwaju czy autobusie, MPK Wrocław zdecydowało o przywróceniu części linii do poprzedniego rozkładu.

Jak podkreśla Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu UM Wrocław, powrót ten będzie miał duże znaczenie przy finansowym podsumowaniu funkcjonowania komunikacji miejskiej.

– Prawdopodobnie nie odnotujemy istotnego zmniejszenia wydatków na komunikację. Natomiast można się spodziewać dalszego spadku sprzedaży biletów – komentuje dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miasta.