Prace przy budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia trwają. PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały fotorelację z realizacji inwestycji wartej ok. 2 mld zł.
Na terenie stacji widać ekipy budowlane i dziesiątki maszyn, które budują perony, tunel, budynki techniczne i przekładają instalację. Nad torami powstaje przejście, które połączy Wolę i Ochotę.
Pociągi kursują bez zmian – zgodnie z rozkładem jazdy. Dyżurni ruchu czuwają nad ich sprawnymi i bezpiecznymi przejazdami w nastawni Warszawa Zachodnia WZD, WZP i WZS – charakterystycznym grzybku, górującym nad terenem stacji. Na peronach obsługę pasażerów zapewniają konduktorzy i kierownicy pociągów. Komunikacja między peronami i budynkiem dworca jest przedstawiona na banerach i plakatach. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe. Patrole Straży Ochrony Kolei dbają bezpieczeństwo podróżnych na peronach i w obszarze stacji.
Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Przedsięwzięcie wymaga szczególnej współpracy zarządcy infrastruktury, przewoźników i wykonawcy.
Projekt zwiększy komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Inwestycję zleconą przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” realizuje Budimex S.A. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.