Inwestycje Raport z Polski Tramwaje Wywiady

Tramwaje Szczecińskie – historia i nowoczesność [WYWIAD]

Pogodno cieszy oko i zachwyca zastosowanymi technologiami, jednak muszę zapytać co z modernizacją zajezdni Golęcin?

Gmina Miasto Szczecin na ten moment odstąpiła od planów rozbudowy zajezdni Golęcin z uwagi na nieefektywność funkcjonalną i ekonomiczną obiektu. Niestety dokonane przez nas analizy wykazały, że pomimo powiększenia nie osiągnie ona zakładanych przez nas celów. Największym problemem jest jeden tor wyjazdowy. Dodatkowo trudne warunki wodno-gruntowe co przełoży się na bardzo wysokie koszty przebudowy.

Spółka prowadzi tyle przedsięwzięć, że pewnie marzy Pan o chwili, kiedy robotnicy zejdą z placów budowy, a nowe tramwaje będą kursować po zmodernizowanych trasach. Jednak zapytam o plany, które chciałby Pan jeszcze wdrożyć.

Planów i marzeń dotyczących spółki i jej rozwoju jest wiele. Te najbliższe to sprawne zrealizowanie zadań, które przed nami, ale także zakup nowego taboru. W pierwszej kolejności skorzystanie z prawa opcji i zakup pojazdów dwukierunkowych. Następnie modernizacja 16 tramwajów typu KT4Dt oraz zakup 30 nowych, niskopodłogowych. To wszystko jeszcze przed nami i jest częściowo oczywiście uzależnione od kolejnych perspektyw unijnych.

Dodaj komentarz