Wywiady

Tramwajowe przekładnie napędowe – doświadczenie, badania i rozwój

Prowadzicie już remonty kapitalne np. przekładni typu Tatra m.in. w Tramwajach Szczecińskich.  Jak wygląda Wasza działalność na tym polu? 

Remonty przekładni tramwajowych i wszystkich innych, realizujemy zgodnie z dokumentacją techniczną, normami branżowymi, instrukcjami montażu i demontażu, planami kontroli jakości. W podanym przykładzie w Tramwajach Szczecińskich projekt należał do tych trudniejszych, bo dotyczył również wymiany korpusów we wszystkich przekładniach, co w przypadku przekładni starszego typu wiąże się najczęściej z koniecznością odtwarzania dokumentacji technicznej lub po prostu projektowania korpusu od nowa. Projekt udało się oczywiście zrealizować w pełni – właśnie dzięki kompleksowości naszej oferty i synergii występującej między różnymi liniami biznesowymi, które obsługujemy, w tym dzięki obecności także w odlewnictwie. Jeśli chodzi o normalia, które pełnią bardzo ważną rolę w przekładni, używamy tylko łożysk stosowanych oryginalnie przez producentów przekładni i mamy stale utrzymywany na wysokim poziomie ich zapas. Pozostałe komponenty to albo również oryginalne części albo produkty, które stanowią pełnoprawne zamienniki części oryginalnych – jako firma z branży napędowej, dysponując własnym sprzętem do badań materiałowych oraz współrzędnościowymi maszynami pomiarowymi potrafimy zweryfikować i zapewnić jakość używanych elementów.

Mamy bardzo rozbudowany dział kontroli jakości który zapewnia nam bezpieczeństwo w zakresie używanych materiałów czy części. Oczywiście nasze doświadczenie pochodzi z pojazdów kołowych natomiast mając nasze produkty w takich środowiskach jak kopalnia miedzi, poligon, Syberia, Australia czy Indonezja wiemy, jak zapewnić jakość stosowanych komponentów i produktu finalnego. Zasady mechaniki i współpracy kół zębatych pozostają te same dla wszystkich produktów.

Firma realizuje różne projekty rozwojowe, może Pan przybliżyć ten obszar działalności? Z kim współpracujecie przy realizacji projektów innowacyjnych?

Jak wspomniałem, mamy własny, doświadczony dział R&D, od lat działamy w formule od pomysłu na produkt przez projekt do wytworzenia produktu. Konkurencja ze strony dużych graczy jest oczywiście poważna – są to organizacje wielokrotnie większe i dysponujące wielokrotnie większymi zasobami – natomiast w naszej historii mamy już niejeden przypadek, kiedy to udało nam się zaoferować produkt bardziej dostosowany do potrzeb klienta, gdzie duże firmy z branży po prostu nie były zainteresowane modyfikacją swoich produktów z katalogu. Zgłaszają się do nas Klienci z projektami, w których naprawa musi łączyć się z modyfikacją zespołu – w takich przypadkach zawsze jesteśmy do dyspozycji.

Jeśli chodzi o partnerów, szczegóły na dzisiaj muszą pozostać poufne – zapraszamy jednak do rozmów w tej kwestii wszystkie potencjalnie zainteresowane strony. Na dzisiaj nasz priorytet to rozwój oferty serwisowej i remontowej, łącznie ze wsparciem konstrukcyjnym dla przekładni wszystkich typów. Współpracujemy w zakresie wymiany doświadczeń z większością producentów przekładni, stale także rozwijamy nasze stanowisko testowe i wyposażenie stanowisk montażowych – by spełniać rosnące wymagania klientów i dotrzymywać najwyższych standardów realizowanych usług.

Dodaj komentarz