global Inwestycje Wydarzenia

Wiedeńskie metro z innowacyjnym systemem informacji

W stolicy Austrii Siemens Mobility wprowadza na linie metra U1-U4 nowe wagony typu X. W pojazdach zadebiutuje dynamiczna informacja zapewniająca łatwą i wygodną obsługę.

Fot. ilustracyjne
Fot. ilustracyjne

Nowy system Passenger Info Plus opracowali specjaliści z Siemens Mobility. Wspólnie z Wiener Linien dostosowali go do specjalnych wymagań transportu publicznego w Wiedniu.

To pierwszy na świecie cyfrowy system informacji pasażerskiej i prowadzenia pasażerów tego typu. Dynamiczna i wizualna prezentacja informacji w wagonie sprawi, że korzystanie z transportu zbiorowego w mieście będzie jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze.

Wyposażenie

Ekrany wewnątrz wagonu umieszczone zostały nad każdymi drzwiami. Wyświetlają one informacje o dalszej trasie i połączeniach na następnej stacji w czasie rzeczywistym. Ponadto ekrany nad drzwiami, które otworzą się na następnej stacji, pokazują kierunek wyjścia ze stacji, inne linie do przesiadek oraz godziny odjazdów dla tych linii. Ekrany nad drzwiami po przeciwnej stronie peronu wyświetlają cyfrową mapę sieci metra oraz aktualną pozycję pociągu. Dynamiczna mapa pokazuje pozycję pociągu, kierunek jazdy, następny przystanek oraz ważne opcje przesiadek. Dodatkowe informacje, takie jak aktualny status innych linii metra lub nieczynne windy, wyświetlane będą po obu stronach wagonu. Nowy system informacji pasażerskiej dostarcza wszystkie istotne informacje dokładnie wtedy, gdy pasażerowie ich potrzebują.

– Jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszym przedsiębiorstwem transportu publicznego na świecie, które oferuje tę usługę – powiedziała Alexandra Reinagl, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

 

– Nasze rozwiązania cyfrowe wprowadzają do Wiednia w pełni zautomatyzowane operacje oraz innowacyjny i unikalny na skalę światową system informacji pasażerskiej. Pasażerowie otrzymują informacje dokładnie wtedy, kiedy ich potrzebują. Dzięki czemu transport publiczny jest jeszcze bardziej atrakcyjny, wydajny i wygodny – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.

 

Innowacyjny cyfrowy system informacji pasażerskiej jest intensywnie przygotowywany do eksploatacji. Specjaliści poddają wagon X intensywnym testom w ramach przygotowań do zbliżającej się certyfikacji eksploatacyjnej. Gdy dopuszczą oni wagon X do ruchu, pasażerowie będą mogli po raz pierwszy wsiąść do nowych pojazdów metra w przyszłym roku.

Dodaj komentarz