Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
UZ chce przyspieszyć przyjęcie nowej ustawy o transporcie kolejowym
Koleje Ukraińskie są gotowe do współpracy z rządem, by przyspieszyć przyjęcie nowej ustawy o transporcie kolejowym i powołania Krajowej Komisji Regulacji w dziedzinie transportu. W środę 17 lutego na Ukrainie odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Ukrzaliznyci oraz Amerykańskiej Izby Handlowej Ukrainy. W jego trakcie omawiano finansowanie infrastruktury kolejowej i przewozów pasażerskich, w tym […]
Dożywocie za nieudany zamach we francuskim pociągu
Planowali atak terrorystyczny na pociąg wysokich prędkości Thalys we Francji. Paryski sąd właśnie wydał wyrok w ich sprawie. Ajub El Hazzani, główny sprawca operacji został skazany na dożywocie. Jego trzej kompani odpowiednio na kary 7, 25 i 27 lat więzienia. Do nieudanego ataku w pociągu Amsterdam – Paryż doszło w sierpniu 2015 r. 31-letni mężczyzna […]
Program Kolej Plus: w PKP PLK trwa analiza wniosków
W dniu 26 listopada 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zakończą szczegółową analizę wniosków złożonych w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Ponadto planuje się rozmowy z wnioskodawcami, tak aby do kolejnego etapu przeszły propozycje spełniające kryteria programowe. Inwestycje kolejowe w ramach Programu Kolej Plus skutecznie pomogą zwalczyć wykluczenie komunikacyjne oraz sprzyjają utrzymaniu gospodarki na […]