Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
Liczba wypadków na przejazdach kolejowych spadła. Poziom bezpieczeństwa na kolei rośnie
Kolej jest najbezpieczniejszym środkiem transportu – tak wniosek przedstawił kilka dni temu Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra. Dziś potwierdza to także Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceprezes PKP PLK Marek Olkiewicz, podkreślając, że w 2019 roku o 11 procent spadła liczba wypadków na przejazdach kolejowo – drogowych. Mniej też było kolizji. Na […]
Przewozy pasażerskie mocno w dół, towarowe – wzrastają [RAPORT]
W styczniu w przewozach pasażerskich odnotowano spadki. Inaczej jest w przewozach towarowych, gdzie systematycznie odnotowuje się wzrosty. W pierwszym miesiącu 2021 roku na pokłady polskich pociągów wsiadło 13,6 mln pasażerów. Przewieziono także 17,5 mln ton ładunków. W porównaniu z 2020 r. spadek o ponad 50 proc. w liczbie podróżnych i wzrost o niecałe 2 proc. […]
Ministerstwo Transportu Czech opublikowało statystyki transportowe za 2020 r.
Ministerstwo Transportu Czech opublikowało wstępne statystyki transportowe za rok 2020. W minionym roku zauważalny był spadek przewozów pasażerskich spowodowany pandemią koronawirusa. W transporcie kolejowym liczba pasażerów spadła o 30 proc., w autobusach o 35 proc., a najbardziej ucierpiał transport lotniczy, gdzie liczba pasażerów spadła o około 84 proc. W porównaniu z 2019 r., w roku 2020 […]




