Wywiady

Zbigniew Ciemny: Nie skupiamy się wyłącznie na świadczonych usługach

Misją naszej Spółki jest świadczenie wysokiej jakości usług napraw i modernizacji pasażerskiego taboru kolejowego. Wizją Spółki jest natomiast uzyskanie statusu nowoczesnego zakładu wykonującego naprawy i modernizacje taboru szynowego dla sektora przewozów pasażerskich, oferującego kompleksowe usługi, zapewniającego wysoki, stabilny potencjał działalności oraz atrakcyjne warunki współpracy dla pracowników i kooperantów. Realizacja III etapu rozbudowy sprawi, że ta wizja stanie się w niedalekiej przyszłości rzeczywistością.

Od 2016 roku trwa modernizacja zakładu w Idzikowicach. W zeszłym roku rozpoczął się trzeci etap modernizacji. Jak przebiegają pracę?

Jak już wcześniej wspomniano, w 2015 roku Zarząd „PKP Intercity” S.A. podjął strategiczną dla perspektywy rozwoju Spółki Remtrak decyzję o rozbudowie zaplecza Oddziału w Idzikowicach. Rozbudowie podzielonej na III etapy. I etap rozbudowy zakończyliśmy pod koniec 2016 roku, II etap zakończono natomiast w grudniu 2017 roku. Łączna wartość pierwszych dwóch etapów inwestycji wyniosła prawie 18 mln zł netto.

4 października 2019 roku w oddziale produkcyjnym PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. w Libiszowie miała miejsce uroczystość wmurowania Kamienia węgielnego pod realizację III etapu rozbudowy. Wartość III etapu oszacowano na prawie 110 mln zł netto. To najlepiej świadczy o olbrzymim zakresie prac do wykonania i skoku technologicznym, który czeka Spółkę w niedalekiej przyszłości. W 2020 roku zostaną poniesione największe nakłady inwestycyjne w historii Spółki Remtrak.

Prace w związku z realizacją III etapu rozbudowy idą planowo, na co bardzo pozytywny wpływ miały warunki atmosferyczne panujące w Polsce tej zimy. Do końca 2019 roku wykonano już stopy fundamentowe wszystkich budynków, zakończono także prace dotyczące instalacji podziemnych. Ukończono wylewanie płyty fundamentowej (dennej) pod posadzkę budynku warsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostycznego. Zakończono również wylewanie ław fundamentowych i rozprowadzenie instalacji sanitarnej wewnętrznej pod budynkiem akumulatorowni. W przypadku hal naprawczych rozpoczęto montaż pierwszych prefabrykowanych słupów.

Na dzień dzisiejszy rozpoczęty w grudniu 2019 r. montaż elementów prefabrykowanych stanowiących konstrukcję obiektów został zakończony. Elementy prefabrykowane zostały wykonane poza placem budowy i dostarczone na teren inwestycji. Równolegle z montażem prowadzone są roboty murarskie, wznoszenie ścian zewnętrznych i wewnętrznych w części warsztatowo – socjalnej, w znacznej mierze na ukończeniu. W budynku warsztatowo-biurowym, którego część będzie stanowił magazyn, trwają prace żelbetowe związane z wykonaniem szybu windowego. Na obiektach, w których będzie odbywać się naprawa wykonywana jest konstrukcja dachu, w większości już kompletna. Trwają prace mające na celu ocieplenie i zabezpieczenie przed opadami atmosferycznymi. Z uwagi na rodzaj działalności PKP Intercity Remtrak, wykonywane są aktualnie fundamenty pod zamówione urządzenia i maszyny, które będą wykorzystywane w naprawie. Trwają także prace związane z obudową hal naprawczych płytami warstwowymi. W związku ze znacznym postępem prac budowlanych rozpoczęły się działania mające na celu wykonanie instalacji sanitarnych, wodno-kanalizacyjnych i wentylacyjnych. Montowane są elementy tychże instalacji zarówno w części warsztatowo – socjalnej, jak i produkcyjnej. Swoje działania intensyfikują obecnie także specjaliści w dziedzinie elektryki. Wykonana została stacja transformatorowa, która stanowi źródło zasilania dla nowo projektowanych obiektów. Na bieżąco trwają prace związane z przygotowaniem podłączeń elektrycznych pod urządzenia i maszyny. Wokół obiektów wyrównywany jest teren, w celu przygotowania pod wykonanie nawierzchni. Podsumowując, z całą dozą pewności mogę powiedzieć, że w chwili obecnej wszystkie prace dotyczące III etapu rozbudowy wykonywane są zgodnie z założonym harmonogramem. Wartym podkreślenia jest również fakt, że pomimo trwającej rozbudowy zaplecza technicznego, bieżąca naprawa wagonów odbywa się zgodnie z planem.

Dodaj komentarz