Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Atrakcyjne połączenia na linii Skawina – Kraków

Ponad 800 połączeń zrealizowali od 12 grudnia przewoźnicy kolejowi na zmodernizowanej trasie Skawina – Kraków. Na linii funkcjonują nowe przystanki, dostępne są przebudowane perony oraz windy. Koszt prac wyniósł ponad 250 mln zł.

Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK
Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK

– Od 12 grudnia pociągiem podróżujemy ze Skawiny do Krakowa w ok. 20 minut – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. – Od wprowadzenia nowego rozkładu było już przeszło 800 kursów.

Podróżni korzystają z nowych przystanków: Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Wykonawca przebudował także stacje: Kraków Bonarka, Skawina i Podbory Skawińskie, a także przystanki Kraków Sidzina i Skawina Zachodnia.

Wyższe perony ułatwiają dostęp do pociągów. Ponadto, dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się inwestor zainstalował windy, pochylnie oraz ścieżki naprowadzające. Dojścia do pociągów i perony są oświetlone. Pojawiły się także wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie.

Nowe nastawnie i urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczenia na przejazdach zwiększyły poziom bezpieczeństwa. Na modernizowanym odcinku wymieniono tory, rozjazdy i sieć trakcyjną.

PLK zmodernizowały linię kolejową łączącą Kraków Płaszów z Podborami Skawińskimi za przeszło 250 mln zł. To projekt szczególnie korzystny dla rozwoju połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.

Stacja Kraków Bonarka

 

Przypomnijmy: Na stacji Kraków Bonarka powstały dwa perony o długości 200 oraz 300 metrów. Platformy są wyższe i większe, niż przedtem. Posiadają ścieżki naprowadzające oraz nawierzchnię o zróżnicowanej strukturze i oznakowanie w alfabecie Braille’a.

– Oddanie do ruchu stacji Kraków Bonarka to kolejny krok do uczynienia kolejowego ruchu aglomeracyjnego w Krakowie bardziej drożnym i bardziej komfortowym. Inwestycje rządowe pracują na rzecz pasażerów zarówno w transporcie dalekobieżnym, jak i miejskim. Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu i jej rozbudowa jest jednym z przejawów dbałości o klimatśrodowisko – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

 

Wykonawca zbudował także kładkę, łączącą perony oraz ul. Puszkarską i Tischnera.

Dodaj komentarz