Przewozy towarowe

Automatyzacja przyszłością transportu intermodalnego

Po osiągnięciu pozycji docelowego slota, wysuwa dodatkowe ramiona, w układzie teleskopowym, w bok i umieszcza kontener w bloku. Cały proces jest zautomatyzowany, w oparciu o wprowadzone wcześniej koordynaty.

Port w Qingdao w pełni zautomatyzował się jako pierwszy

W raporcie „Transport intermodalny. Automatyzacja, technologia, infrastruktura i tabor” wyliczono, że port w Qingdao, zlokalizowany nad Morzem Żółtym, w chińskiej prowincji Szantung, po wdrożeniu nowoczesnych technologii automatyzujących operacje, powiększył swoje zdolności przeładunkowe do 5,2 mln TEU. – Terminal kontenerowy Qianwan Container Terminal (QQCTN) jest obsługiwany przez 38 automatycznych suwnic torowych, które odkładają jednostki ze statku na pojazdy AGV. Technologia laserowa i system pozycjonowania jednostek pozwala na pracę [infrastruktury portowej] także w nocy. Przy zmniejszeniu zatrudnienia o 70% Terminal zwiększył wydajność nawet o 30%.