Tabor

Bydgoska PESA i NEWAG chcą wyprodukować pociągi dla Kolei Dolnośląskich

W przetargu na dostawę taboru dla Kolei Dolnośląskich oferty złożyły dwie firmy – bydgoska Pesa oraz NEWAG. Obie spółki zaproponowały ceny przewyższające zaplanowany przez dolnośląski samorząd i przewoźnika budżet.

Koleje Dolnośląskie na zakup pięciu pięcioczłonowych składów elektrycznych planowały przeznaczyć 123 mln zł brutto, zaś na zakup sześciu trójczłonowych pojazdów z dwusystemowym napędem elektryczno-spalinowym – 118 mln zł brutto. Termin składania ofert minął w środę 25 marca.

Bydgoska Pesa dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wyceniła na 145.170.750,00 zł brutto, co daje nieco ponad 29 mln zł za jeden pojazd, zaś NEWAG – 161.068.500,00 zł brutto, odpowiednio koszt jednego pojazdu wyniesie ponad 32,2 mln zł.

Ofertę na dostawę sześciu składów hybrydowych dla dolnośląskiego przewoźnika złożył NEWAG. Propozycja producenta wynosi 169.740.000,00 zł brutto, co daje prawie 28,3 mln zł za każdy pociąg.

W obu zadaniach w cenie każdego pojazdu zawarta jest również jego obsługa serwisowa do poziomu P3.2.

Obecnie Spółka jest w trakcie szczegółowej analizy ofert.

Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na 11 nowych pociągów w lutym tego roku. Pierwsze pojazdy hybrydowe mają pojawić się na Dolnym Śląsku po 16 miesiącach a pierwsze składy elektryczne po 22 miesiącach od podpisania umowy.

Przetarg przewiduje również opcję zakupową, która pozwala na zamówienie kolejnych 10 hybrydowych i 20 elektrycznych pociągów.