Wywiady

Dr Rafał Zgorzelski, PKP SA: Pasażerowie oczekują Wspólnego Biletu [WYWIAD]

Chcemy, aby biletomaty stały się rodzajem usługi udostępnionej zarówno pasażerom, którzy są w tym przypadku odbiorcą końcowym, ale również usługi skierowanej do różnych przewoźników, którzy mogliby wykorzystać te urządzenia do sprzedaży biletów, niezależnie od działających na rynku operatorów kolejowych. Proponowane podejście ma służyć przede wszystkim wygodzie pasażerów poprzez umożliwienie zakupu biletu niezależnie od pory i godzin pracy kas biletowych.

Warto także pamiętać, że w dobie aplikacji mobilnych i coraz powszechniejszego posługiwania się biletami w formie elektronicznej w dalszym ciągu pozostaje duża grupa osób, które preferują posiadanie biletu w postaci wydruku. Ponadto projektowane aktualnie rozwiązanie ma stanowić naturalną formę zapewnienia dostępu do usług pasażerskich w przypadku czasowego braku dostępu do możliwości zakupu biletu przez aplikację mobilną oraz być odpowiedzią na ograniczanie przez część przewoźników kolejowych sieci kas biletowych, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Koncepcja jest w fazie dynamicznego projektowania, gdyż PKP S.A. są zdeterminowane, aby przeprowadzić proces testowania i udostępnienia biletomatów naszym pasażerom jak najszybciej.

Mamy oczywiście świadomość złożoności przedsięwzięcia, ale wspomniane przeze mnie porozumienie, tj. Polityka współpracy w zakresie informatyki i telekomunikacji w Grupie PKP i PKP PLK, daje nam niepowtarzalną szansę na przygotowanie rozwiązania wysokiej jakości i dostępności przy założeniu adekwatnego tempa prac projektowych i wdrożeniowych.

Przedstawiciele branży kolejowej dołączyli do akcji promującej polskie produkty

Dodaj komentarz