Wywiady

Dworce przyjazne dla pasażerów

RK: Proszę przybliżyć nam temat warsztatów kreatywnych i konsultacji społecznych. Dlaczego takie inicjatywy są ważne i potrzebne? Co wnoszą do procesu projektowego?

MM: Aby dostosowywać dworce do potrzeb wszystkich grup pasażerów oraz lokalnych społeczności musimy te potrzeby bardzo dobrze poznać. Dlatego zachęcamy do włączania się w proces konsultacji poprzedzających inwestycje i pracy w ramach warsztatów kreatywnych. W warsztatach uczestniczą np. lokalni działacze społeczni, samorządowcy, mieszkańcy. Wsłuchujemy się w każdy głos. Dotychczas takie spotkania zorganizowaliśmy np. w Nidzicy, Skarżysku-Kamiennej i Olsztynie.
W minionych latach zdarzały się inwestycje nietrafione. Otwierano z pompą nowy, piękny dworzec, a zaraz potem okazywało się, że podróżni nie chcą z niego korzystać, bo jest po prostu niefunkcjonalny. Takich błędów chcemy uniknąć właśnie dzięki organizacji warsztatów. Ważny jest także aspekt ekonomiczny – chyba każdy się zgodzi, że lepiej jest coś raz a dobre zaprojektować, niż potem wydawać środki na ciągłe usprawnienia i poprawianie niedoróbek lub nawet gruntowną zmianę aranżacji. Nasze inwestycje, na które przeznaczone zostaną naprawdę duże nakłady, muszą być dokładnie przemyślane, dobrze przygotowane i kompleksowe.

Rozmawiała LS

Dodaj komentarz